Бойко І. С., студентка
Науковий керівник:
к. е. н., доцент Богашко О. Л.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Організація роботи з персоналом являє собою систему моральних цінностей і правил стосунків між людьми в колективі, структуру персоналу у вигляді складу органів управління та взаємозв’язків між працівниками, сукупність документів, що регламентують діяльність персоналу, методи та засоби наукової організації праці, методологію лідерства [1, с. 246].
У кожному підприємстві персонал має працювати «командною» роботою. Тобто допомагати один одному, підтримувати, вміти слухати, відноситись з розумінням. Тут є таїнство психології, адже якщо між персоналом буде тільки заздрість, злість, бажання помсти, то ефективність роботи буде на нижчому рівні і підприємство не отримає максимальний ефект. Від того, наскільки злагоджено буде працювати ця команда, наскільки чітко будуть виписані цілі підприємства – настільки більшого успіху може досягти вся компанія.
У сучасному менеджменті категорія «управління персоналом» є надзвичайно актуальною. Навіть найталановитіші співробітники без грамотного менеджера – це просто безліч людей. Саме від керівника залежить чого досягне колектив і який результат буде на виході, оскільки управління являє собою динамічний процес, який здійснюється і керується людьми для досягнення кінцевої мети та стратегії підприємства.
Три аспекти формують сьогоднішню парадигму поглядів на управління персоналом в організаціях та на підприємствах: стратегічне управління персоналом, відношення до працівників як до людського капіталу та цілеспрямованість всіх дій персоналу.
Для оцінки людського капіталу в теорії і практиці економічних досліджень використовуються різноманітні інструменти й методи, зокрема, такі як [2, с. 136]: вартісна модель визначення людського капіталу; коефіцієнт Тобіна, який вимірює капітал як відношення між ринковою і обліковою (балансовою) вартістю підприємства; метод визначення розрахункової вартості нематеріальних активів (CIV); модель визначення доходу від капіталу знань KCE; критеріальна оцінка людського капіталу тощо.
Методи управління персоналом – це способи здійснення управлінських дій на персонал для досягнення цілей управління організацією .
За теорією існують такі методи управління персоналом [3]:
1. методи стимулювання – засновані на задоволенні актуальних потреб працівників;
2. методи інформування – сприяють тому, щоб працівники, маючи необхідну інформацію, самостійно і свідомо регулювали свою трудову поведінку;
3. методи переконання – використовуються для коригування неадекватної поведінки окремих працівників;
4. методи адміністративного примусу – можуть застосовуватися тимчасово, локально в екстремальних ситуаціях.
Менеджер сам вирішує, якими методами йому користуватись. Так, у кожного менеджера свій підхід до управління. Звичайно, він повинен бути справедливим і чесним. При виникненні конфлікту вислухати обидві сторони, аж потім приймати справедливе рішення.
Проаналізувавши основні методи управління персоналом, важливо розуміти і розглядати управління персоналом як цілу технологію, оскільки вона є однією з ключових напрямів, за допомогою яких буде досягнуто цілі підприємства.
Список використаних джерел:
1. Богашко О. Л. Організація роботи з персоналом – філософія сучасного підприємства. Стратегії та інновації : актуальні управлінські практики : матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кривий Ріг, 28 квіт. 2018 р.). м. Кривий Ріг, 2018. С. 246–248.
2. Богашко О. Л. Методологічні підходи до оцінки інтелектуального та людського капіталів. Науковий економічний журнал «Інтелект ХХІ». Київ, 2017. Вип. 1. С. 134–140.
3. Голубока О. Я., Дідович Ю. О., Копусяк Я. Ф. Аналіз методів управління персоналом. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. Запоріяжжя, 2016. Вип. 5 (1). С. 113–117.