slaven94
Адміністратор сайту
Тема Автор
Повідомлень: 83
З нами з: Чет січня 01, 1970 12:00 am

СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФЕСТИВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ У МІСТІ УМАНІ

Сер жовтня 30, 2019 12:53 pm

Кирилюк І. М., к.е.н., доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Зростання популярності туризму в країні й регіонах, активізація підприємницької діяльності у цій сфері сприяють його розвитку і є важливим важелем економічного і соціального розвитку території. Для подальшого розвитку туризм вимагає наявності відповідних природних, історико-культурних і соціально-економічних ресурсів та ефективного управління ними. Формування стратегії розвитку туризму на місцевому рівні залежить від економіко-географічного положення, історії, культури та місцевих особливостей території.
У формуванні туристичних потоків важливу роль відіграють туристичні події, які є привабливими для пізнавального, етнічного, молодіжного та пригодницького туризму. Одним із видів подієвого туризму є фестивальний туризм, який є перспективним видом туристичної галузі регіону, сприяє соціально-економічному розвитку території та популяризації туристичних ресурсів. Фестивальні ресурси є потужним стимулятором туристичних потоків і одним із чинників розвитку туризму в регіонах завдяки необмеженому потенціалу і привабливості для різних категорій туристів.
Фестиваль – це масове дійство, що проводиться на вулицях, у парках, стадіонах, клубах, вуличних майданчиках, що визначають специфіку і структуру фестивалів [1].
Фестивальний туризм – це короткотермінові (не більше тижня) пізнавальні подорожі з метою відвідати певні події (музичні, культурні, релігійні, спортивні, масово-розважальні) з періодичністю раз на рік [2].
В місті Умані фестивальний туризм є новим та досить перспективним напрямом розвитку туризму. Місто має зручне географічне розташування, міцні традиції і вигідні культурно-історичні переваги. На території м. Умані розташована значна кількість об’єктів історико-культурної спадщини, які є привабливими не лише для вітчизняних, а й іноземних туристів: одна з найкращих пам’яток садово-паркового мистецтва – дендропарк «Софіївка» та нова «Сучасна Софіївка» у стилі фентезі-парку, Державний історико-культурний заповідник «Стара Умань» та історико-культурний центр, пов’язаний із хасидизмом на місці поховання Рабина Нахмана, унікальний комплекс світломузичних фонтанів «Перлина кохання», який входить до трійки найбільших фонтанів України. Завдяки реалізації заходів, спрямованих на розвиток туристичної галузі міста, значно покращилась туристична інфраструктура, збільшилась кількість туристичних об’єктів та туристичних атракцій міста.
Проведення фестивалів «Уманська масляна – Колодій», «Уманська писанка», фестивалю фарб «Holi Dance Uman», молодіжного фестивалю вуличної музики, етнофестивалю «Шіді-Ріді», етнографічного фестивалю «Ярмарок мистецтв в старій Умані», фестивалю сиру і вина, фестивалю повітряних куль «Монгольф’єрія. Квітуча країна», спортивного фестивалю «Uman Sport Expo 2019», міжнародного фестивалю-конкурсу хореографічного мистецтва «Global Dance», фестивалю документального кіно просто неба Lampa. dok, фестивалю-конкурсу «Уманська коляда», чемпіонату України з мотодрегрейсингу та інших заходів сприяє зростанню туристичних потоків та поліпшенню туристичного іміджу міста.
Популярність уманського фестивально-туристичного продукту засвідчує кількість туристів, які відвідали місто. Туристичний потік в місто в 2017 році в порівнянні з 2016 роком зріс на 35%, що дало змогу поповнити міський бюджет за рахунок туристичного збору на 27% більше, ніж в попередньому році. У 2018 році надходження до міського бюджету за рахунок туристичного збору склали 68,6 тис. грн., що перевищує рівень 2017 року на 31%. Питома вага цих надходжень у власних доходах загального фонду міського бюджету складає 0,1% [3].
Фестивальний туризм у місті Умані сприяє динамічному розвитку туризму в місті та має всі передумови для подальшого ефективного розвитку і можливості стати конкурентоспроможним туристичним продуктом за умов належної організації та просування цього продукту на державному, місцевому рівнях та з допомогою відповідних організацій.
Для ефективного використання туристичного потенціалу території в рамках реалізації національного проекту «Туристичні кластери 300+» у липні 2018 року створено туристичний кластер «Західна Черкащина». Метою діяльності кластера є покращення умов для прийому туристів в місті Умані, а також створення сучасної туристичної інфраструктури в Буцькому каньйоні та в інших популярних туристичних місцях регіону. Створення у туристичному кластері сучасного, цікавого туристичного продукту високої якості, безпечного і доступного для споживачів, дасть змогу привабити туристів та домогтися їх заінтересованості залишитися на декілька днів для відвідування усіх туристичних об’єктів на території, яку він об’єднує [4]. За короткий період діяльності фахівці туристичного кластеру «Західна Черкащина» долучилися до створення фестивального туристичного продукту в місті, організувавши проведення Фестивалю сиру і вина, Дня вуличної музики, фестивалю «HOLI DANCE UMAN 2019».
Важливою умовою для залучення туристів до міста є створення інформаційно-туристичної інфраструктури завдяки функціонуванню якої туристи та інших суб’єкти туристичної галузі мали б можливість своєчасно отримати необхідну інформацію про період, місце та особливості проведення фестивалів, а організатори здійснити промоцію та рекламування подій. З цією метою відділом туризму Уманської міської ради розроблено туристичний сайт «Умань туристична» (umantravel.com.ua), на сторінках якого акумулюється максимально доступна і корисна для туристів і жителів м. Умані інформація, висвітлюється календар фестивалів та подій тощо.
Отже, фестивальний туризм в значній мірі сприяє соціально-економічному розвитку міста та популяризації туристичних ресурсів та території. Активна підтримка з боку органів влади, поліпшення туристичної та інформаційної інфраструктури міста, відповідне фінансування та спонсорська допомога з боку представників бізнесу, належний рівень організації, розроблення ефективних маркетингових заходів, та популяризація фестивального руху сприятимуть перетворенню м. Умані на туристичний центр регіону.

Список використаних джерел:
1. Генкин Д. М. Массовые празники. Москва : Просвещение, 1976. – 202 с.
2. Грицку-Андрієш Ю. П. Фестивальний туризм в системі рекреаційно-туристської діяльності / Ю. П. Грицку-Андрієш, Ж. І. Бучко // Науковий вісник Чернівецького університету. – 2010. – Вип. 519-520. – С. 56–60.
3. Звіт про виконання показників Програми економічного і соціального розвитку м. Умань за 2018 рік [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http: // uman-rada.gov.ua / index.php/ekonomika / sotsialno-ekonomichnyi-rozvytok-mista / pidsumky-vykonannia-prohramy-ekonomichnoho-ta-sotsialnoho-rozvytku / item/13739-pro-vykonannia-pokaznykiv-prohramy-ekonomichnoho-i-sotsialnoho-rozvytku-muman-za-2018-rik
4. Кирилюк І. М. Кластеризація туристичної галузі як інструмент підвищення ефективності регіональної економіки / Кирилюк І. М., Чвертко Л. А. // Менеджмент ХХІ століття: проблеми і перспективи: матеріали ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Умань, 11 жовтня 2019 р. / Редкол.: Новак І.М. (відп. ред.) та ін. – Умань: ВПЦ «Візаві», 2019. – С. 110-113.
 
tsumbaliukanna29
Повідомлень: 3
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 9:21 am

Re: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФЕСТИВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ У МІСТІ УМАНІ

Чет жовтня 31, 2019 9:47 am

Дані тези сформовані інформативно, виділено актуальні проблеми та шляхи їх вирішення. Погоджуюсь з тим, що Умань має усі належні задатки для розвитку фестивального туризму. Всі, раніше проведені, фестивалі сприяли заохоченню не тільки міщан, а й іноземних відвідувачів. Звертаючись до автора, хочеться почути Вашу думку про те, як заохотити спонсорів для підтримки щодо організації подібних заходів?
 
Аватар користувача
Ronya BOSS
Повідомлень: 20
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:50 am

Re: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФЕСТИВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ У МІСТІ УМАНІ

Чет жовтня 31, 2019 11:11 am

Цікава теза :D
 
Віка
Повідомлень: 7
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:53 am

Re: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФЕСТИВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ У МІСТІ УМАНІ

Чет жовтня 31, 2019 11:13 am

Дуже цікава та інформативна теза, багато корисної інформації, дякую!
 
Elena
Повідомлень: 18
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Re: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФЕСТИВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ У МІСТІ УМАНІ

Чет жовтня 31, 2019 11:16 am

чи має вплив розвиток туризму на економіку країни в цілому ? обгрунтуйте думку
 
Шуляк Катерина
Повідомлень: 12
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:54 am

Re: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФЕСТИВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ У МІСТІ УМАНІ

Чет жовтня 31, 2019 11:16 am

Дуже інформативно. ДЯКУЮ
 
Лисёнок
Повідомлень: 11
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:16 am

Re: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФЕСТИВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ У МІСТІ УМАНІ

Чет жовтня 31, 2019 11:39 am

дуже цікаво
 
Ірина Кирилюк
Повідомлень: 2
З нами з: Суб листопада 02, 2019 12:12 pm

Re: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФЕСТИВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ У МІСТІ УМАНІ

Суб листопада 02, 2019 12:46 pm

[quote="Elena"]чи має вплив розвиток туризму на економіку країни в цілому ? обгрунтуйте думку[/quote]
Дякую за запитання!
Однією з базових галузей світової економіки та найприбутковішим сектором національної економіки багатьох високорозвинутих держав є туристична галузь, її функціонування пов’язане з різними галузями народного господарства. тому безпосередньо впливає на рівень життя громадян країни. Туризм як галузь економіки демонструє найдинамічніші темпи розвитку в світі. Якщо в 1950 році по світу подорожували 25 млн людей на рік, то сьогодні це – 1,3 млрд. На цю галузь припадає 10% світового ВВП і кожне десяте робоче місце. Внесок від туризму у світовій економіці – в 1,7 рази більший, ніж гірничої промисловості, в 1,5 рази – ніж банківських послуг та автомобілебудування та в 1,4 рази – ніж сільське господарство. За звітом Всесвітньої туристичної організації за 2018 рік, українці у подорожах за кордоном витрачають суму, що дорівнює майже 8% ВВП. При тому, що власна туристична індустрія складає менше 2% ВВП. Загалом від туризму та суміжних із ним галузей (сфера послуг, харчування, транспорт) український бюджет отримав 39,6 млрд грн., інвестиції до туристичного сектору становили 7,9 млрд грн. Вважаю, що розбудова індустрії туризму в Україні та розвиток національного ринку туристичних послуг позитивно відзначиться на соціально-економічному становищі нашої держави.
Востаннє редагувалось Суб листопада 02, 2019 1:53 pm користувачем Ірина Кирилюк, всього редагувалось 2 разів.
 
Ірина Кирилюк
Повідомлень: 2
З нами з: Суб листопада 02, 2019 12:12 pm

Re: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФЕСТИВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ У МІСТІ УМАНІ

Суб листопада 02, 2019 1:11 pm

[quote="tsumbaliukanna29"]Дані тези сформовані інформативно, виділено актуальні проблеми та шляхи їх вирішення. Погоджуюсь з тим, що Умань має усі належні задатки для розвитку фестивального туризму. Всі, раніше проведені, фестивалі сприяли заохоченню не тільки міщан, а й іноземних відвідувачів. Звертаючись до автора, хочеться почути Вашу думку про те, як заохотити спонсорів для підтримки щодо організації подібних заходів?[/quote]
Дякую за запитання!
Фестиваль - це емоційний захід , тому для його проведення організаторам необхідні значні кошти. Одним із напрямків залучення фінансових та інформаційних ресурсів є спонсори. Вважаю, що для залучення та заохочення спонсорів організаторам необхідно сформувати привабливі спонсорські пакети, які б включали широкий спектр послуг з просування бренду компанії, організації на всіх етапах підготовки і проведення заходу: присвоєння статусу «Спонсор фестивалю»; надання часу для виступу на церемонії відкриття фестивалю; розміщення логотипу спонсора на офіційному сайті фестивалю; розміщення рекламного тексту і фірмових знаків на всіх видах друкованої продукції фестивалю: у буклеті-програмі фестивалю, на фестивальному плакаті, який розміщується в місці проведення фестивалю, на зовнішній рекламі фестивалю, на запрошеннях на фестивальний захід; включення інформаційно-рекламних матеріалів в офіційну папку документів, яка вручається учасникам фестивалю, почесним гостям, журналістам; розміщення рекламного щита спонсора , де буде проходити подія; згадка при проведенні офіційних заходів фестивалю про спонсора; демонстрація рекламного відео на екрані під час відкриття та закриття фестивалю, а також перед початком всіх фестивальних сеансів; визначення спеціальних призів (подарунків) спонсора та їх вручення; поширення рекламної та сувенірної продукції спонсора серед гостей і учасників фестивалю; можливість установки рекламного стенду; згадка спонсора в рекламі у вигляді логотипу на телебаченні до початку фестивалю і в репортажах з фестивалю; нагородження спонсора дипломом фестивалю; право використовувати фотографії і відеоматеріали з місця події у власних рекламних кампаніях.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 0 гостей