вова гончарук
Тема Автор
Повідомлень: 49
З нами з: Сер листопада 11, 2020 7:49 am

РОЛЬ КРОС-КУЛЬТУРНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В МІЖНАРОДНОМУ ТУРИЗМІ

Сер листопада 18, 2020 10:44 am

Литвин О. В., викладач
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Підвищення рівня економічного розвитку України та дослідження пріоритетних напрямків розвитку зумовлює пошук засобів для впровадження ефективних змін. Однією з важливих складових економіки являється туристична галузь. Для розширення міжнародний зв'язків, підвищення конкурентоспроможності та формування міжнародного туристичного іміджу України вагомою є роль крос – культурного менеджменту.
Крос-культурний менеджмент – це сукупність різних рівнів культури в бізнес-середовищі, які базуються на управлінні відносинами, що виникають на перетині національних і організаційних культур [1, с. 9]. Він передбачає дослідження культурних відмінностей як на міжнародному, так і на національному рівнях, як за межами, так і всередині національних кордонів. Дає можливість спостерігати та описувати поведінку людей, що є представниками різних культур, які працюють в одній організації, та порівнювати поведінки людей в організаціях, розташованих в інших країнах.
Крос-культурний менеджмент розуміється як:
– створення і застосування технологій управління культурним розмаїттям в умовах економічної глобалізації;
– управління бізнесом при взаємодії різних культур;
– управління міжкультурними конфліктами, їх запобігання та нейтралізація;
– створення та застосування технологій управління культурним розмаїттям в умовах економічної глобалізації;
– управління змінами в сучасному суспільстві у контексті взаємодії різних культур.
Крос-культурний менеджмент вивчає поведінку персоналу підприємств, які взаємодіють в організаційних середовищах на національному чи міжнародному ринках та є носіями різних культур [2, с. 44].
Основні завдання крос-культурного менеджменту полягають у необхідності ефективного використання набутих знань для побудови механізму спільної міжнародної діяльності:
- комбінація різних знань за допомогою інтерактивної трансляції (ІТ)– інтеграція учасників у процесі роботи в мультикультурні групи для розробки спільного підходу до розуміння та вирішення проблеми. ІТ сприяє перенесенню знань, цінностей та досвіду та їх інтеграції у виробничий процес;
- процесуальна компетентність – дозволяє дотримуватись рівності у вивчені спільних проблем і допомагає спільному використанню знань, передавання досвіду, стимулювання групового навчання;
- сприяння формуванню ефективних крос-культурних технологій – спільні бізнес-мова і комунікативні мережі;
- створення і підтримка партнерської взаємодії.
Успішне використання вище зазначених завдань крос-культурного менеджменту дозволяє досягти синергетичного ефекту, коли інтелектуальний потенціал колективу більший за суму потенціалів його окремих членів [3, с. 133].
Сфера крос-культурного менеджменту дає можливість ведення бізнесу та розширення міжнародних зв'язків з представниками інших культур. Така специфічна корпоративна культура виникає на основі національних ділових культур, гармонійно поєднує в собі окремі аспекти культури кожної нації, але не повторює повністю жодну з них. Вона заснована на визнанні та повазі культурних відмінностей і формує загальну корпоративну систему цінностей, яка б сприймалася і визнавалася кожним членом багатонаціонального колективу.
Отже, крос-культурний менеджмент дає можливість досліджувати міжнародні та національні культурні відмінності та подібності, підвищувати рівень туристичної привабливості України, розширювати міжнародні зв'язки в галузі туризму.
Список використаних джерел
1. Філатова Л.С., Околіта І.І. Крос-культурний менеджмент в міжнародному бізнесі. Східна Европа: економіка, бізнес та управління. 2017. № 7. С. 8-12.
2. Гриньох Н.В., Дмитрук В.І., Дяченко Л.А. Крос - культурний менеджмент у формуванні туристичного іміджу України. Транспортні системи та технології перевезень: Зб. наук. пр. Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. 2018. №16. С. 42-50
3. Приятельчук, О.А. Еволюція та теоретико-методологічне становлення крос-культурного менеджмент. Зовнішня торгівля: право та економіка. 2006. № 4. С. 131-134.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість