вова гончарук
Тема Автор
Повідомлень: 49
З нами з: Сер листопада 11, 2020 7:49 am

КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ В РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ

Сер листопада 18, 2020 2:29 pm

Олійник Н. М.,к. т. н., доцент
Платунова Т. С., студентка
Херсонський національний технічний університет
Макаренко С. М., к. е. н., доцент
Херсонський державний університет

Маркетинг є одним з найважливіших різновидів економічної і суспільної діяльності.. Оскільки управління маркетинговою діяльністю передбачає систему поєднання різних видів діяльності, що є широким комплексом заходів стратегічного та тактичного характеру, ефективне управління маркетингом вимагає точного розрахунку складного процесу його системності та комплексного здійснення[1, с. 647].
Ресторанний бізнес займає важливе місце в економіці багатьох країн світу, є складовою частиною індустрії гостинності та служить індикатором якості життя населення. У ресторанному бізнесі йде серйозна конкурентна боротьба за клієнтів. Саме цей фактор змушує рестораторів продумувати не тільки основну стратегію та стиль ресторану, але й зосереджувати увагу на деталях, що додають закладу унікальність і неповторність. Тільки при формуванні грамотної концепції маркетингу і послідовного комплексного впровадження всіх її складових, гарантований успіх у розвитку діяльності ресторану.
Погоджуємося з думкою Л. Турчин [2, с. 48-49], що розвиток закладів ресторанного бізнесу в сучасних економічних умовах багато в чому залежить від розроблення і застосування елементів комплексу маркетингу, вміле застосування яких дасть змогу сформувати лояльність споживачів до бренду закладу та забезпечить необхідний потік клієнтів.
До стандартного набору маркетингових інструментів (товар, ціна, місце та просування) у ресторанному бізнесі додаються ще три елементи, які становлять основу високоякісного обслуговування – персонал, процес та матеріальні свідоцтва. Специфіку маркетинг-міксу в контексті ресторанного бізнесу конкретизовано на рисунку 1.
Рисунок 1.jpg
Рисунок 1.jpg (134.8 Кіб) Переглянуто 1720 разів
В раніше проведених дослідженнях [3, с. 36] зазначалось, що наявність тіньової економіки призводить до погіршення достовірності інформації щодо купівельної спроможності місцевого населення і, як наслідок, прийняття керівниками суб’єктів господарювання усіх форм власності необґрунтованих рішень щодо обсягів виробництва. Це стосується також і ціноутворення в ресторанному бізнесі.
Встановлення ціни на продукцію (послугу) – одне з найскладніших та відповідальних рішень, оскільки ціна безпосередньо впливає на ключові параметри бізнесу, такі як – обсяг попиту, продаж, одержуваний прибуток. З іншого боку на ціну має вплив значна сукупність факторів: витрати на виробництво та реалізацію продукції; умови конкуренції; економічна ситуація; місце розташування; сезонні коливання попиту; психологія споживача і т. ін. [4, с. 82-83].
Отже, формування та реалізація концепції маркетингу в ресторанному бізнесі – це не модна тенденція, а усвідомлена необхідність.

Список використаних джерел:
1. Тарасюк А.В., Олійник Н.М., Мамєдова А.С. Проблеми управління маркетинговою діяльністю підприємств молочної галузі. Економіка і суспільство : Електронне наукове фахове видання. 2018. Вип. 19. С. 646-649.
2. Турчин Л. Система маркетингових інструментів у ресторанному бізнесі. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2016. № 21. С. 47-55.
3. Тюхтенко Н., Макаренко С., Олійник Н. Об’єктивізація визначення купівельної спроможності споживачів в умовах тіньової економіки. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2016. № 4 (181). С. 36-42.
4. Макаренко С.М., Олійник Н.М. Бізнес-планування : Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» рівня вищої освіти «бакалавр». Херсон: ТОВ «ВКФ «СТАР» ЛТД», 2017. 224 с.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість