mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

ВПРОВАДЖЕННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ СТРАХУВАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ТА ВАНТАЖІВ У ДІЯЛЬНОСТІ ПРАТ «УКРАЇНСЬКА ПОЖЕЖНО-СТР

Сер листопада 16, 2022 11:38 am

Кучерук В. С., здобувач вищої освіти
Науковий керівник:
канд. екон. наук, доцент Білошкурський М. В.
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Страхування автотранспорту та вантажу має свою специфіку, а саме: високий ступінь страхового ризику. Автомобілі та вантаж – засіб підвищеної небезпеки і, як свідчить транспортна статистика, автотранспорт є найаварійнішим з усіх інших видів транспорту. Крім того, поведінка та стан водіїв піддається впливу безлічі факторів, які складно піддаються обліку й оцінці. Це створює деякі складності при розслідуванні причин транспортних подій та експертизі страхових випадків.
З іншого боку, наявність величезної кількості транспортних засобів та вантажів, об’єктивно підданих небезпеці, створює велике страхове поле, тобто потребу в організації страхового захисту. Для ПрАТ «Українська пожежно-страхова компанія» страхування автотранспорту – це привабливий вид страхового бізнесу, велике поле локальних, щодо невеликих за вартістю об’єктів страхування, з незалежними друг від друга ймовірностями настання страхових випадків. Страхова компанія через страхування автотранспорту розширює власне страхове поле і за іншими видами страхування.
Для ПрАТ «Українська пожежно-страхова компанія» транспорт та вантаж – дороге і необхідне майно, тому що це важливий майновий інтерес. Страхувальники, які задоволені рівнем страхового захисту своїх автомобілів та вантажів, починають страхувати інше своє майно у тій же страховій компанії.
Отже, страхування автотранспорту та вантажу – це сукупність заходів страховиків, щодо забезпечення страховим захистом майнових інтересів власників транспортних засобів та вантажів, які мають законне право їхньої експлуатації, використання і володіння.
З розвитком економічних реформ транспортне страхування вантажів стає одним з динамічних елементів страхового ринку. Проте необхідно відзначити, що даний напрям страхової діяльності нині обслуговує в основному потреби імпортно-експортних операцій, тоді як більше половини вантажів, які перевозяться в межах України, власниками вантажів не страхуються [1].
ПрАТ «Українська пожежно-страхова компанiя» для того, щоб мінімізувати ризик, пропонує широкий спектр додаткових послуг, а саме (охорона і диспетчерське супроводження вантажів в дорозі, установка за свій рахунок протиугінних пристроїв та надійних замків тощо).
Діяльність страхової компанії ПрАТ «Українська пожежно-страхова компанiя» з обслуговування клієнтів – це оперативний облік, контроль та аналіз інформації. Зрозуміло, що страхова компанія не зможе ефективно вирішувати свої проблеми без оптимізації процесів обліку та автоматизації. Так, процес збільшення укладених договорів страхування призводить до неймовірного збільшення кількості працівників з обслуговування договорів. Тому пропонуємо шляхи вдосконалення по обслуговуванню клієнтів в страховій компанії:
- створення інформаційних систем;
- забезпечення максимальної ефективності роботи з інформацією;
- страхові послуги повинні містити велику кількість позицій та мати розвинену систему знижок та надбавок, яка базується на даних по застрахованим об’єктам та страховій історії клієнта;
- встановити мінімум часу для отримання будь-якої інформації стосовно даних за своїми полісами, умовам продовження страхування, даних по ходу врегулюванню збитків;
- зберігати в базі даних максимум інформації по клієнту, його застрахованим об’єктам та всю страхову історію взаємодій з клієнтом, ефективно аналізувати її в різних розрізах;
- врегулювати збитки та доходи максимально ефективно.
Це є інвестиція в ефективність бізнесу, в успішну роботу в конкурентному ринковому середовищі, з наданням якісних страхових послуг даною страховою компанією, яка пов’язана з необхідністю автоматизації всіх облікових процесів і відмови від традиційних методів. Крім того потрібні великі зусилля для оптимізації облікових процесів згідно з вимогами централізованого обліку в загальній базі даних.
Сьогодні страхова компанія ПрАТ «Українська пожежно-страхова компанiя», яка займається впровадженням саме комплексних інформаційних систем і підтверджує свою стратегію діяльності. Тільки шляхом чіткого визначення всіх облікових показників – витрат на ведення справи та ефективності обробки інформації можна забезпечити стабільну гарантовану якість даної компанії.
Пропонуємо страхування з використанням математичних методів обробки даних для зберігання та обміну інформацією. В страхових компаніях до 70 % персоналу безпосередньо задіяні в процесі обробки інформації.
Шляхи заохочення до страхування ПрАТ «Українська пожежно-страхова компанiя» передбачає систему знижок і надбавок при розрахунку страхових премій в залежності від аварійності при експлуатації застрахованого транспортного засобу в період чинності попереднього договору страхування, стажу водія осіб, допущених до управління транспортним засобом та інших факторів, що впливають на ризик. Знижки за безаварійну експлуатацію автомобіля протягом терміну дії попередньої договору страхування застосовуються у випадку, якщо термін дії попереднього договору страхування був не менше одного року.
Страхування автотранспортних засобів та вантажів має стратегічне значення в планах досліджувано страхової компанії. Намагаючись якнайкраще задовольняти потреби автовласників та здійснювати страхування на найвищому рівні, було розроблено стратегію та програму дій для реалізації стратегії по автотранспортному страхуванню, мета яких – зайняти провідне місце в добровільному страхуванні автотранспорту та реалізувати ефективні методи обліку, аналізу і контролю страхової інформації з використанням сучасних інформаційних технологій.
Для приваблення масового страхувальника з автотранспорту та вантажу треба впровадити рекламну кампанію. Рекламна кампанія, яка спрямована на певну категорію потенціальних клієнтів і повідомлення, що здійснюється через засоби масової інформації чи будь-яким іншим способом публічного звертання та агітування. Шляхом вдосконалення рекламної політики ПрАТ «Українська пожежно-страхова компанiя» пропонуємо поліпшити:
- рекламну кампанію у соціальних мережах та мережі Інтернет.
- впровадити розіграші цінних призів серед тих автовласників, які зареєструвались у досліджуваній страховій компанії.
Отже, такі акції є дуже ефективними, оскільки не вимагають від учасників ні додаткових витрат часу, ні коштів, та сприяють приємному проведенню часу за кермом, вносять в буденність позитивні емоції, пов’язані з грою.
Для перспективного розвитку досліджуваної страхової компанії пропонуємо впровадити сучасну технологію – СRМ (бізнес-стратегія побудування та розвитку відносин з клієнтами). За допомогою цієї системи створюється стратегія компанії, яка направлена на поліпшення системи управління взаємовідносин з клієнтами з страхування автотранспорту та вантажів. Задача системи СRМ – це забезпечення можливості персонального спілкування та донесення інформації до потенційного клієнта навіть при невеликому штаті філії.
Клієнту, який зателефонував до страхової компанії, необхідно оперативно надати будь-яку інформацію, що його цікавить, незалежно від наявності в даний час конкретного фахівця – стосовно даних за полісами, даних по ходу врегулюванню збитків, відповісти на всі запитання та надати пропозиції, підготовлені саме для цього клієнта.
Для індивідуальної роботи з клієнтом необхідно зберігати в загальній базі даних максимум інформації, включаючи персональні дані, повну страхову історію, ефективно аналізувати інформацію в різних розрізах та підбирати послуги, які його можуть зацікавити. На підставі цієї інформації формуються завдання та контакти.
Основною умовою для цього є ведення справи по клієнтах. Наведемо приклад ведення справи клієнтів по системі СRМ в табл. 1.

Зображення

З табл. 1 видно, ведення справи клієнтів несе в собі повну інформацію про клієнта. А також ведеться картка об’єкта (транспорт). При цьому для розрахунків тарифів та контролю за страхуванням необхідно зберігати повну страхову інформацію по кожному застрахованому об’єкту, в даному випадку – автомобілю, з ідентифікацією типів та груп об’єкта. Наведемо приклад в табл. 2.
Зображення

З табл. 2 видно, що при веденні картки об’єкта (транспорт), ведеться повна інформація про транспортний засіб, яка дозволяє швидко та оперативно обслуговувати даного клієнта.
Отже, якщо страхова компанія ПрАТ «Українська пожежно-страхова компанiя» використає сучасну технологію СRМ, то вона отримає ряд переваг серед інших страхових компаній, а саме:
- підвищення швидкості реакції на запити клієнтів;
- збільшення обсягів продажу полісів;
- зменшення затрат на рекламу.
Отже, сучасна технологія СRМ допомагає знаходити нових клієнтів страховій компанії не тільки через рекламу, а й від телефонного дзвінка до Інтернету та особистого візиту. При цьому клієнти будуть формувати свою уяву про страхову компанію в цілому, як про партнера з якою вони взаємодіють. Страхові компанії, які будуть використовувати новітні технології в страхуванні транспортних засобів та вантажів будуть досягати високих вершин в сфері страхування загалом.

Список використаних джерел:
1. Кузнецова С., Назаров М. Стан та перспективи розвитку в Україні страхування вантажів в інтегрованих транспортних коридорах. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики. 2018. Том 2. № 25. С. 96–104. URL: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v2i25.136465

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість