mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

СТВОРЕННЯ І ВПРОВАДЖЕННЯ АВТОМАТИЗОВАНОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ФІНАНСОВОЇ БЕЗПЕКИ СТРАХОВОЇ КОМПАНІЇ

Сер листопада 16, 2022 12:12 pm

Плахотнюк О. В., здобувач вищої освіти
Науковий керівник:
канд. екон. наук, доцент Білошкурський М. В.
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Основною метою створення автоматизованої інформаційної є забезпечення такого рівня управління діяльністю компанії, за якого комплексно реалізуються наступні завдання економічної безпеки: проведення в задані терміни багатоваріантних розрахунків, пов’язаних із рухом договорів страхування; автоматизації процесу обліку договорів за всіма видами страхування; досягнення найвищих показників розвитку всіх видів майнового та особистого страхування; прийняття оптимальних планових рішень щодо прибутків і видатків грошових коштів та отримання необхідного фактичного прибутку в умовах постійно існуючих викликів і загроз економічній безпеці. Останнє положення найважливіше, оскільки страхові компанії є комерційними і функціонують на принципах повного господарського розрахунку.
Призначення Автоматизованої інформаційної системи «Страхування» (АІС) полягає в забезпеченні збору, зберігання, обробки і передавання інформації на базі використання засобів обчислювальної техніки й зв’язку з урахуванням взаємодії рівнів управління та підрозділів страхових компаній між собою, з клієнтами, організаціями та автоматизованими інформаційними системами інших міністерств і відомств України [1, c. 238].
АІС створюється безпосередньо у ПрАТ «Страхова компанiя «Раритет» і охоплює автоматизоване ведення всіх страхових операцій. Організаційно система є сукупністю АІС адміністративно-територіальних ланок, об’єднаних загальною методологією задач, що вирішуються, єдиною інформаційною базою і технологією обробки документів. Водночас різноманітність функціональних задач, що вирішуються у філіях страхової компанії і центральних ланках вимагає різного підходу до побудови в їхній структурі відповідних АІС. Щоб забезпечити виконання відповідних функцій АІС на різних рівнях страхової компанії, потрібно поділити цю систему на два підрівні – АІС обласного й центрального рівня та АІС районного рівня. Мережну структуру АІС ПрАТ «Страхова компанiя «Раритет» зображено на рис. 1.

Зображення

Тісно переплітаючись у таких питаннях як поліпшення планових, звітно-статистичних і обліково-контрольних робіт, задачі АІС центрального і районного рівнів істотно різняться за формами й засобами реалізації у локальні мережі страхової компанії. Для АІС центрального рівня основними критеріями ефективності функціонування є розрахунки зі збільшення варіантності та забезпечення обґрунтованості і збалансованості планових завдань, підвищення їх точності, а також надання управлінському персоналу ширших можливостей щодо аналітичної роботи. А визначальний критерій ефективної роботи АІС районної відділення полягає в підвищенні продуктивності праці страхових працівників (агентів) шляхом передачі на автоматизовану обробку більшості видів страхових операцій.
АІС структурно складається з функціональних і забезпечувальних підсистем. Функціональні підсистеми виокремлюються як відносно самостійні частини системи в цілому, характеризуються цільовим призначенням, відокремленістю інформаційної бази, методичним спрямуванням робіт і вирізняються спеціалізацією функцій і задач різних рівнів АІС (центральних і районних). Склад функціональних підсистем АІС ілюструє рис. 2.

Зображення
Легко побачити, що переліки більшості підсистем АІС «Страхування» на різних рівнях подібні між собою. Зіставимо (підсистеми 01–07), однак необхідно враховувати і наявні специфічні відзнаки зі складу задач, що входять у них. Функціональна частина АІС центрального та районного рівнів визначається згідно із завданнями управління, які характерні для того чи іншого рівня системи та організаційною структурою, що склалася.
Отже, функціональна частина запропонованої АІС низових ланок страхової компанії складається із дев’яти підсистем, з яких перші 7 аналогічні за назвою та значною мірою і за змістом розрахунків, виконуваних з АІС центральних рівнів. Додатково у структурі виокремлено дві підсистеми. 08 «Ведення операцій за договорами страхування», 09 «Контроль і аналіз діяльності інспекції». У першій автоматизуються розрахунки з ведення обліку об’єктів страхування і обчислення страхових платежів, розв’язуються задачі визначення збитків та виплат страхового відшкодування й страхових сум. У другій підсистемі визначаються основні показники роботи інспекцій, дільниць, бригад і агентів. Упровадження запропонованої АІС підвищить рівень захищеності ПрАТ «Страхова компанія «Раритет» від існуючих зовнішніх загроз економічній безпеці.

Список використаних джерел:
1. Закревська О. Ю. Інформаційні технології у страхуванні: новий програмний продукт для бізнесу. Modern science: innovations and prospects. Proceedings of the 12th International scientific and practical conference. SSPG Publish. Stockholm, Sweden. 2022. С. 237–238. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uplo ... f#page=237

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість