mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

СУТНІСТЬ ТА ПОБУДОВА КОРПОРАТИВНОГО ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТУ

Чет листопада 17, 2022 4:39 am

Манелюк А.П., здобувач вищої освіти
Науковий керівник:
канд. екон. наук Малярчук Н. М.
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Одним з найважливіших чинників функціонування підприємства в умовах сучасної економіки України є вміння ефективного управління часом.
Коли економіка тільки-но починала формуватись, в людському суспільстві вже формувалась ідея управління часом, яка активно розвивалась поки в 70-х роках ХХ століття не було заявлено про тайм-менеджмент офіційно (перші курси для підприємців по вмінню правильно розподіляти свій час).
Від практичних порад та навичок тайм-менеджент дійшов до сьогодення більш абстрагованим поняттям, яке більшість науковців трактують по різному. Більшість вважають, що час – це поняття яким керувати не можливо, тому пропонують управляти ним з точки зору його неповоротності та обмеженості.
Наприклад С. Прентіс - трактує тайм менеджмент як керування подіями на основі реальних ситуацій з життя. Концепції з управління які він пропонує виглядають більш наочно завдяки безліч прикладів, практичних рекомендацій та прийомів.
Б. Трейсі – вважає, що це поняття несе в собі набагато ширший сенс. У своїх працях він доносить, що тайм – менеджмент це вміння управляти не тільки своїм часом але й своїм життям, керування часом безпосередньо впливає на результати нашої діяльності та якість нашого життя.
Тобто, тайм – менеджмент – це сукупність вмінь та практичних навичок організування не тільки свого робочого часу а й життя в цілому для досягнення певних цілей, розвиток навиків самоконтролю доцільне використання особистого та робочого часу з залученням усіх доступних для цього резервів для отримання максимального результату у своїй діяльності.
Можна сказати, що одне з найважливіших значень тайм – менеджмент має для менеджерів різного рівня управління, які повинній вміти організувати роботу своїх підлеглих від якої залежить робота всієї компанії . Для якомога якіснішого та вчасного виконання завдань корпоративний тайм- менеджмент заключає в собі: правильне розподілення завдань за ознакою «важливість – терміновість», планування діяльності своїх підлеглих та вимагання вчасного виконання поставлених цілей, правильний розподіл особистого часу та часу своїх підлеглих.
Зараз, для найбільш ефективної побудови корпоративної діяльності на підприємстві використовують два рівні тайм – менеджменту:
Особистий тайм - менеджмент (охоплює технології особистого росту та тайм – менеджменту) – це сукупність технік та технологій за допомогою яких працівник організовує власну роботу в своїх інтересах з найменшими витратами своїх ресурсів та часу.
Корпоративний тайм - менеджмент (охоплює стандарти економічного та результативного використання бюджету робочого часу) – спрямований на ефективній часовій організації роботи працівників всього підприємства, наслідком чого є доцільне використання часу кожного з них.
Важливим є вміння менеджера виробляти власну систему управління часом для найбільш ефективного використання особистого потенціалу та можливостей та колективу з яким він працює. Менеджер повинен вміти побудувати план дій підприємства в контексті різних часових проміжків: денне планування, тижневий план, кварта ний план, річний план та інші. Найбільш ефективнішим є розробка цих ланів зі співставленням їх один з одним та коригуванням у зв’язку з впливом зовнішніх обставин.
На першому етапі впровадження корпоративного тайм-менеджменту на підприємстві повинна проводитись перевірка використання особистого та робочого часу кожним працівником. Після виявлення недоліків доцільного організовувати та проводити різноманітні тренінги ля їх усунення та вдосконалення вже присутніх навичок.
Управління часом на підприємстві повинно розвивати у працівників три найбільш важливі навички часової компетентності: усвідомлення часу, емоційне переживання часу і організація часу професійної діяльності. Ці поняття комплексно дозволять розвинути їхню емоційну стабільність, стресостійкість та самоорганізацію. [4. С. 14]
Грамотно організований тайм – менеджмент дозволяє працівникам усвідомлювати цілі своєї роботи не тільки для підприємства в цілому а й для себе особисто (скорочення робочого часу, підвищення заробітної плати, особиста ефективність).
Отже, з правильною реалізацією менеджером принципів тайм – менеджменту він може коригувати мету діяльності підприємства та цілі працівників, що дозволить спрямувати їхні вміння, навички та зусилля в потрібне русло. В кінцевому вигляді це дозволить підвищити ефективність діяльності підприємства та його конкурентоспроможність.

Список використаних джерел:
Алюшина Н. О. Тайм-менеджмент посадовця: мистецтво управляти своїм часом [Електронний ресурс] / Н.О. Алюшина. – Режим доступу: http://alyushina.com/content/presentation/TM.pdf
. Черненко Н. М. Тайм-менеджмент як засіб удосконалення професійної діяльності державних службовців [ Електронний ресурс]/ Н. М. Черненко // Публічне адміністрування: теорія та практика. – 2011. – Вип.2(6). – Режим доступу: www.dridu.dp.ua/zbirnik/2011-02(6)/11cnndds.pdf
Примак Т. Ю. Тайм-менеджмент як інструмент підвищення ефективності діяльності туристичного підприємства [ Електронний ресурс] / Т. Ю. Примак - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2019/72.pdf
Гаврилюк А. М. Тайм-менеджмент як складова успішної комунікативної взаємодії в індустрії туризму України [Електронний ресурс]/ А. М. Гаврилюк, Х. В. Плецан // Ефективна економіка. – 2016. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2016/14.pdf

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість