mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

РОЛЬ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У ФОРМУВАННІ ІМІДЖУ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Чет листопада 17, 2022 4:55 am

Кирилюк І. М., канд. екон. наук, доцент
Волошина Я. С., здобувач вищої освіти
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Мережа інтернет є ефективним інструментом для розвитку туристичного бізнесу. В сучасних умовах стрімкого розвитку інноваційно-інформаційних технологій, які трансформують як бізнес, так і підходи до клієнтів, реалізацію продуктів та послуг, впровадження в діяльність туристичних підприємств цифрових інструментів дозволяє реалізувати комунікаційну політику, максимізувати функціональні можливості поточної системи комунікацій, скоротити витрати на зв’язок, що істотно підвищує ефективність індустрії туризму та піднімає бізнес на новий, більш вищий рівень розвитку.
Соціальні мережі є одним із ефективних стратегічних інструментів просування послуг індустрії туризму. Через соціальні мережі користувачі глобальної мережі мають можливість реалізувати віддалену взаємодію через спілкування, обмін інформацією та поширення інформації. Інструментарій соціальних мереж є найбільш ефективним засобом багатосторонньої комунікації завдяки забезпеченню всіма можливими засобами для взаємодії – відео, чатами, зображеннями, блогами та ін. Використання соціальних мереж сприяє просуванню послуг індустрії туризму через близькість до споживача, можливість отримання зворотного зв’язку, простоту користування мережами, дружній інтерфейс, високу ефективність тощо [3].
Соціальні мережі стали новим способом соціального зв’язку між виробниками, продавцями й споживачами туристичних продуктів та послуг. В соціальних мережах користувачі мають можливість спілкуватися в середовищі не обмеженому географічними кордонами, політичними й економічними умовами, відповідно між ними формується певна атмосфера довіри, що сприяє збільшенню цільового трафіку [2]. Використання інформації, розміщеної в соціальних мережах, дозволяє споживачам послуг індустрії туризму спростити процес планування та організації майбутніх подорожей (рис.1).

Зображення

Нині соціальні мережі значною мірою впливають на формування іміджу суб’єктів господарювання та дестинацій. Суб’єкти господарювання індустрії туризму функціонують в умовах жорсткої конкуренції, тому для підвищення довіри споживачів до своїх послуг повинні формувати відповідний імідж через соціальні мережі. В свою чергу популярність соціальних мереж сприяє доступності інформації й її поширенню споживачами послуг індустрії туризму, які в залежності від якості наданих послуг і ступеню задоволення своїх вимог впливають на формування іміджу компанії.
Імідж – це спеціально сконструйований або стихійно сформований образ конкретної організації чи її керівництва, продукту чи послуги, що вони надають, який склався на основі певної інформації про її ціннісні характеристики, що формує в соціальних суб’єктів стереотипні орієнтири та установки на взаємодію з нею [1].
Формування іміджу є динамічним процесом, який потребує впровадження іміджеутворюючих заходів та відповідного управління для формування позитивної думки споживачів послуг, яка впливатиме на рішення щодо їх придбання. Від сформованого іміджу залежить успішність діяльності суб’єктів господарювання індустрії туризму, їх статус, лояльність і довіра клієнтів, конкурентоспроможність продуктів і послуг. Саме імідж та репутація компанії визначає позицію у свідомості потенційного споживача послуг і є важливим чинником залучення клієнтів, збільшення обсягу продажів, зростання привабливості на ринку послуг.
Присутність компанії в соціальних мережах є невід’ємною елементом, який впливає на формування іміджу підприємств сфери обслуговування. З розвитком цифрових технологій поведінка сучасного споживача суттєво змінилась, більшість з них перед замовленням послуги мають бажання попередньо ознайомитися з нею онлайн і проаналізувати відгуки попередніх клієнтів. Слід зазначити, що відгуки користувачів значною мірою впливають на імідж підприємств індустрії туризму. Тому для оцінки роботи підприємствам індустрії туризму й гостинності доцільно приділяти достатню увагу роботі з відгуками, що залишають клієнти і на основі яких формується рейтинг закладу. Відсутність інформації про послугу в мережі інтернет та змоги її забронювати або придбати в режимі онлайн негативно впливає на рішення клієнта, який не знайшовши потрібну інформацію переходить на сторінку конкурентного закладу. Тому наявність акаунта в популярних соціальних мережах, активне просування і популяризація послуг сприяє утриманню постійних та залученню нових клієнтів.
З метою удосконалення управління репутацією компанії необхідно інтегрувати в управлінську практику ведення бізнесу низку заходів (рис.2)

Зображення

Отже, позитивний імідж є важливою складовою успішної діяльності туристичних підприємств. Впровадження іміджеутворюючих заходів та відповідного управління репутацією через соціальні мережі забезпечить успішну діяльність суб’єктів господарювання індустрії туризму, їх статус, лояльність і довіру клієнтів, конкурентоспроможність продуктів і послуг.

Список використаних джерел:
1.Войнича Л. Й. Феномен іміджу соціально-економічних систем. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип.4. С.328–331.
2. Кирилюк І. М. Використання сучасних інформаційних технологій у туристичній галузі. Інноваційний розвиток туризму та індустрії гостинності: проблеми й перспективи: колективна монографія / Поворознюк І. М., Чирва О. Г., Кирилюк І. М. [та ін.]; за ред. І. М. Поворознюк. Умань: Візаві, 2022. С. 28–44.
3.Кирилюк І. М. Соціальні мережі як інструмент просування послуг індустрії туризму й гостинності в сучасному інформаційному просторі. Індустрія туризму й гостинності: сучасні виклики та перспективи : кол. моногр./ [І. М. Поворознюк., М. Кирилюк [та ін.] ; за ред. І. М. Поворознюк. ; Умань : Візаві, 2022. С.36–65.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість