mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

ОСОБЛИВОСТІ ПРОСУВАННЯ ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ

Чет листопада 17, 2022 4:59 am

Нижник В. В., здобувач вищої освіти
Науковий керівник:
ст. викладач Гарматюк О. В.
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини.

Остання роки відбулися значні зміни щодо подорожі як до продукту та послуги. Звичні путівники поступаються місцем ємному актуального контенту. Третина подорожуючих готові отримувати персональні пропозиції про подорожі, а майже половина хотіли б, щоб туристичні бренди впроваджували такі технології, як штучний інтелект, та почали пропонувати варіанти на основі аналізу минулих мандрівок.
Цифрова економіка яка швидко розвивається вимагає перегляду актуальності існуючих маркетингових практик, і виникає необхідність кардинальних змін маркетингових програм, які будуть відповідати новим потребам бізнесу ХХІ століття [1]. Інтернет-комунікації спочатку були рушійною силою для розвитку традиційних галузей виробництва, то згодом, у зв’язку з розвитком технології передачі інформації та інтенсифікацією інформаційних обмінів, їх все ширше стали застосовувати на ринку послуг, зокрема у формуванні системи збуту туристичних продуктів. Стрімкий розвиток інформаційних та комунікаційних технологій протягом останнього десятиліття значно вплинув на туризм. Нові інформаційні технології та ефективні комунікації забезпечують стрімкий розвиток ринку туризму [2].
Основними етапами роботи з просування туристичного продукту є:
- планування просування туристичного продукту на ринку;
- вибір каналів просування і рекламоносіїв;
- складання рекламного звернення; - виконання й оцінка ефективності реклами [3].
Просування та продаж туристичних продуктів передбачає використання цілого комплексу заходів – від участі у спеціалізованих ярмарках до реклами в Інтернеті. Маркетологи рекомендують вдаватися до стратегії "7Р". Це послідовність маркетингових заходів, які ведуть збільшення продажів. Сформулювати її можна як товар, заснований на вивчення попиту, пропонований у потрібному місці конкретним споживачам за прийнятними цінами, з грамотним поданням та виконуваний з якісним обслуговуванням.
Цілями просування туристичного продукту є:

інформування суб'єктів туристичного ринку та потенційних споживачів про наявність туристичного продукту та про його конкурентні переваги;
збільшення частки ринку та охоплення нових сегментів споживачів;
спонукання споживачів до придбання туристичного продукту, що просувається, і агентів до довгострокової спільної роботи.
Для цих дій підприємства використовують комплекс всіх видів просування. Реклама привертає увагу та створює інтерес у потенційних споживачів до певного товару чи послуги. Особистий продаж забезпечує особистий контакт із покупцем, дозволяє краще уявити товар чи послугу, формує в покупця бажання придбати той чи інший турпродукт. Стимулювання збуту містить стимул до здійснення покупки, пропонуючи подарунки, обслуговування, знижку, які можуть зацікавити споживача. Паблісіті сприяє набуттю позитивного іміджу. Як форми особистого продажу, і реклама дуже ефективні. Але найефективнішим є використання цих двох форм разом. Реклама ідеально підходить для привернення уваги та створення інтересу у потенційних покупців до певного товару чи послуги. Техніка особистого продажу найкраще підходить для створення у покупця бажання придбати той чи інший турпродукт. Однак ще ефективнішим при просуванні продукту є використання і реклами, і техніки персонального продажу, підкріплених рекламою у пресі та різними формами стимулювання продажів. Тільки комплексне використання всіх видів просування дозволить досягти бажаних результатів.
Використання засобів просування в туристичному бізнесі призначене не тільки для потенційного споживача, але і для виробників туристичних послуг, посередників (турагентів, туроператорів), а також на контактні аудиторії (засоби масової інформації, фінансові та страхові компанії, громадські організації).
У світі основним джерелом комунікації стали соціальні медіа, що дозволило використовувати їх у особистих цілях. Сьогодні, складно уявити сучасну людину, не зареєстровану в жодній соціальній мережі, так само, як успішну компанію, яка не займається просуванням в інтернеті. В даний час люди меншою мірою довіряють традиційним формам реклами (ТБ, радіо, преса), так як більшу частину часу вони проводять у мережі. Також, набагато з більшим бажанням споживач віритиме існуючій людині з мережі, такій, як вона сама, ніж абстрактним людям з ТБ-реклами. Соціальні мережі мають низку переваг: можливість діалогу з будь-якою аудиторією, немає необхідності зустрічатися особисто, тим самим можна уникнути невербального обміну інформацією, можливість запросити інформацію у будь-який час та з будь-якої точки світу, можливість писати коментарі та відгуки.
Будь-яка організація, що працює у сфері туризму та рекреації, повинна мати власний веб-сайт, який потенційні клієнти могли б вивчати для пошуку відповідної інформації про продукти, послуги та спеціальних пропозиціях. Сайт є частиною широкої інтегрованої маркетингової та комунікаційної стратегії організації з надання та розповсюдження спрямованої інформації. Він усе частіше стає майданчиком для різноманітних транзакцій, і тому його функціональність повинна надавати потенційно більші обсяги трафіку.
Використання ІКТ, SMM-технологій і сучасних digital-каналів дозволяє підвищити ефективність бізнес-комунікацій в туризмі. Доступність інтернет змінила характер реклами товарів і послуг, привела до змін в активності користувачів і поширювалася на способи рекламних пропозицій. Серед сучасних інформаційно-комунікаційних інтернет-технологій, що входять до комплексу маркетингових інструментів, сприяють просуванню туристичних послуг, найбільш ефективними є: пошуковий маркетинг; реклама; спонсорські посилання; email-маркетинг; прихований (вірусний) маркетинг; афілійований (партнерський) маркетинг; підкастінг; користувальницький контент; блогінг та SMM-маркетинг. Загалом, щоб підвищити ефективність на цільовому ринку, туристські підприємства та компанії повинні активно використовувати сучасні інструментальні маркетингові рішення та стратегії, що дозволяють донести до споживачів цінність пропонованих ними продуктів та послуг за допомогою сучасних цифрових каналів та інструментів SMM-маркетингу.
Перш ніж визначити метод впливу на ринок, компанія повинна вивчити різні фактори, які можуть вплинути на рішення (наприклад, природу і якість продукту, етапи його життєвого циклу). На початковому етапі життя продукту повинні робитися особливі всі для ознайомлення з новим продуктом (використання реклами та паблік рілейшнз супроводжується відносно невеликими витратами на просування) - прямий маркетинг заохочення агентів. Дії просування продукту, що перебуває на пізніших стадіях свого життєвого циклу, можуть бути посилені для залучення повторних клієнтів, аж до оновлення продукту.
Сучасна концепція маркетингу у туризмі вимагає врахування цілісного та всеосяжного характеру туристичного бізнесу. Для реалізації такої концепції необхідно розробити механізм координації маркетингу різних організацій у сфері туризму. Успіх розвитку туризму залежить від рівня державної підтримки цієї галузі. В умовах кризи маркетингові заходи на державному рівні мають бути спрямовані на стимулювання розвитку внутрішнього та в'їзного туризму.

Список використаних джерел:
1. Гарматюк О. В Використання діджитал-маркетингу у комплексі просування. Економіка та суспільство.2021. №25. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-3.
2. Квартальнов В. А. Туризм : учебник / В. А. Квартальнов. – М. : Финансы и статистика, 2004. – 320 с.
3. Безугла Л. С., Онищенко А. І., Шадріна Д. В. Формування маркетингової діяльності на ринку туристичних послуг. Ефективна економіка. 2020. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2020/84.pdf (Дата звернення: 31.10.2022 р.)

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей