mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

ОСНОВИ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ

Чет листопада 17, 2022 6:13 am

Глазов К. С., здобувач вищої освіти
Науковий керівник:
канд. екон. наук, доцент Стойка В. О.
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Ресторанний бізнес у всьому світі на сучасному етапі еволюції є сферою підприємницької діяльності, яка динамічно розвивається. У даній сфері господарювання постійно відбуваються певні зміни, які можна охарактеризувати переважно двома процесами. З одного боку, виникають нові формати бізнес-моделей та окремі види послуг підприємств ресторанного господарства, які у більшій мірі пов’язані з розвитком інновацій. З іншого – відбуваються якісні зміни у сфері вже існуючих продуктів ресторанного бізнесу. Еволюція сфери ресторанного господарства відбувається під впливом якісних змін у способі життя потенційних споживачів. Сприйняття ресторанних послуг сучасним споживачем постійно змінюється від ставлення до підприємства ресторанного господарства як до закладу, в якому можна не лише задовольнити потребу у харчуванні, але й отримати естетичне задоволення. Позитивні зміни у розвитку сфери ресторанного господарства зумовлені також зростанням рівня зайнятості та відповідним скороченням можливості готувати їжу вдома, в результаті таких змін люди все частіше харчуються поза межами власної оселі. Зміна рівня диференціації доходів населення посприяла прояву ефекту демонстративного споживання. Сучасний самодостатній споживач з метою підтвердження свого статусу намагається бути на рівні або ж навіть краще за інших, відвідуючи, так звані, елітні ресторани. Перебування у ресторанах сьогодні асоціюється з приємним проведенням часу дозвілля, оскільки сучасний ресторанний бізнес – це світ, у якому гармонізують мистецтво й традиції, національний колорит і класична елегантність, етика й етикет, досвід і новітні технології обслуговування [2, с. 39].
Інформаційні технології внесли в життя людей та суб’єктів господарювання різних сфер економічної діяльності, у тому числі й підприємств сфери ресторанного бізнесу, нові креативні рішення. Сьогодні власники підприємств ресторанного бізнесу постійно переглядають стратегії і концепції розвитку власного бізнесу із погляду Інтернету, соціальних мереж та їх нової культури та можливостей. Динамічний ритм сучасного життя стає більш мобільним (споживачі мають гаджети, які дозволяють купувати багато товарів через різні додатки), а стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій дає можливість на всій планеті отримати необмежений доступ до товарів і послуг та підвищує швидкість і розширює можливості їх аналізу і прийняття рішення щодо придбання. Перспективне домінування інформаційно-комунікаційних технологій створює можливість конкурентного розвитку підприємств ресторанного бізнесу шляхом упровадження альтернативних інноваційний рішень.
У сучасних умовах для успішного розвитку підприємств ресторанного господарства застосовуються релевантні й часто оновлені аккаунти у соціальних мережах. Підприємства ресторанного бізнесу для просування своїх продуктів шляхом розробки та розміщення меню активно використовують популярні соціальні мережі Facebook, Instagram, Telegram тощо. Саме за допомогою такого роду інструментів здійснюється перехід від традиційних рекламних інструментів до взаємодії з аудиторією онлайн-SMM (Social Media Marketing). Заслуговує на увагу інструмент управління Hootsuite для управління «присутністю» підприємства ресторанного господарства у соціальних мережах. Даний інструмент створює можливість утримувати повідомлення підприємства ресторанного бізнесу у графіці, що особливо важливо під час пропозиції спеціальних програм та акцій, створює можливість інформування рестораторів про будь-які коментарі, питання соціальної сторінки з метою своєчасної відповіді на них [1, с. 78].
Ще одним напрямком використання web- і телекомунікаційних технологій є технології з нарощування потоку споживачів ресторанів і непрямої реклами ресторанних закладів. В даному випадку пробки на дорогах можуть бути на користь підприємствам ресторанного господарства шляхом використання RFID-технологій. В Україні ці системи ще не дуже розповсюджені, але за кордоном вони знайшли широке використання. Суть технології – в розміщенні поблизу ресторанів RFID-міток, які можуть прочитуватися спеціальними портативними пристроями за допомогою Wi-Fi, Bluetooth або мобільного зв’язку.
Цікаві інноваційні розробки використовуються у США. Там відкривається мережа ресторанів здорового швидкого харчування під такою назвою «Жуй, граючи». Вона абсолютно інноваційна. Адже там можна їсти і насолоджуватися проведенням часу в соціальних мережах. Або грати в комп’ютерні ігри з іншими клієнтами. Аналітики підрахували, що ресторан економить від 8 до 12 % прибутку. Адже не витрачає гроші на маркетинг. За підприємство рекламу роблять його клієнти. Тому, як відмітив власник ресторану Майкл Шуман: «Ми можемо витратити зекономлені кошти на те, щоб покласти в наш продукт найкращі інгредієнти» [3, с. 167].
Таким чином, можемо зробити висновок, що сучасний ресторанний бізнес досить активно використовує інноваційні технології розвитку і це стосується не лише інтернету та супровідних комунікаційних технологій, а й інноваційних рішень у маркетинговій діяльності та менеджменті в цілому.

Список використаних джерел:
Балацька Н. Ю. Інноваційні аспекти розвитку підприємств ресторанного бізнесу. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2019. № 5. С. 76–81.
Гросул В. А., Чатченко О. Є. Інноваційні технології оновлення бізнес-моделі п. ідприємства ресторанного господарства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Випуск 27, частина 1. С. 39–44.
Прилепа Н. В., Соколюк Г. О. Інноваційні технології у сфері ресторанного бізнесу. Вісник Хмельницького національного університету. 2014. № 4. Том 2. С. 166–168.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей