mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

НЕОБХІДНІСТЬ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Чет листопада 17, 2022 6:12 am

Гандзюк Ю. Г., здобувач вищої освіти
Науковий керівник:
канд. екон. наук, доцент Поворознюк І. М.
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Підприємства ресторанного господарства в сучасних умовах господарювання, враховуючи динамічний розвиток ресторанного бізнесу, мають швидко адаптуватися до змін та умов ринкового середовища. Саме високий рівень конкуренції спонукає до зміни методів господарювання і впровадження новітніх способів задоволення потреб споживачів. За таких обставин особливу увагу необхідно приділяти інноваційній складовій частині розвитку ресторанного господарства: застосуванню на практиці новітніх форм і методів обслуговування, формування та впровадження нових видів послуг тощо.
Практика функціонування підприємств ресторанного бізнесу, динамізм змін у ринковому середовищі спричиняють аритмічність у їхній роботі і впливають на власні результати господарювання та опосередковано на місцеві бюджети. Специфіка будь-якого бізнесу, особливо такого, що пов'язаний з наданням послуг, вимагає постійного їх удосконалення і перспективного погляду в майбутнє. Такі чинники ринку ресторанних послуг, як приклад ведення і тенденції розвитку ресторанного бізнесу за кордоном, соціально-економічні умови життя населення регіону, його платоспроможність, тісно пов’язані з якісним задоволенням запитів відвідувачів, що примушує керівників підприємств ресторанного бізнесу знаходитися весь час у пошуках нових можливостей розвитку свого бізнесу. Вочевидь, що ці та інші чинники вимагають застосування стратегічного підходу до управління розвитком підприємств ресторанного господарства [4].
Одним із основних чинників, що визначає стабільність та результативність функціонування підприємств ресторанного господарства, є ефективна система стратегічного управління, базовими елементами якої є стратегія, що визначається як план дій суб’єкта господарювання, спрямований на досягнення успіху у конкурентній боротьбі на певному ринку; ретельно розроблена програма заходів, що мають бути реалізовані підприємством з метою досягнення вигідної конкурентної позиції на ринку та його адаптації до змін у внутрішньому та зовнішньому середовищах [1, с. 184].
Основні стратегії розвитку ресторанного бізнесу повинні бути направленими на подолання бізнес-ризиків, які виникають при різних загрозах.
Загалом ризики можна згрупувати у три групи:
1) внутрішні ризики, до яких відносяться операційні, ризики грошово-фінансових втрат, маркетингові та збутові ризики, клієнтські ризики, ризик втрати здоров’я та безпеки працівників;
2) стратегічні ризики передбачають ризики неефективної бізнес-стратегії, невідповідності цілей та завдань;
3) зовнішні ризики, що містять конкурентні ризики, політико-правові, соціоекологічні, інформаційно-безпекові ризики.
Відповідно до цих груп ризиків можна виділити основні стратегії подолання ризиків, завдяки яким буде досягнутий розвиток ресторанного бізнесу та усунені диспропорції розвитку.
В умовах загострення пандемій та криз важливою стратегією розвитку для ресторанного бізнесу є використання інноваційних технологій не лише у виробничій діяльності, але й в управлінській та фінансовій.
До основних інноваційних технологій в управлінській діяльності відносять впровадження систем управління ресторанним бізнесом, зокрема з використанням франшизи, формування нової корпоративної культури, яка ґрунтується на довірі, взаєморозумінні та клієнтоцентризмі [2].
Водночас стратегічний вибір залежить і від стратегічного мислення менеджерів підприємств та їх здатності в умовах кризи приймати та реалізувати ефективні управлінські рішення, мінімізувати втрати від високо ймовірного прояву ризиків. При цьому керівникам підприємств ресторанного господарства варто звертати особливу увагу як на ризики забезпечення фінансової безпеки підприємств , так і країн, де відбувається розвиток ресторанного бізнесу. Іншими словами, «у кожному конкретному випадку забезпечення фінансової безпеки потребуватиме прийняття своїх унікальних рішень, зважаючи на вихідні дані щодо стану фінансової системи підприємства та фактори, що впливають на її функціонування та розвиток» [3].
Отже, забезпечення фінансової стійкості на підприємствах ресторанного господарства є однією з обов’язкових передумов для результативної реалізації їх стратегій на ринку навіть в умовах прояву у зовнішньому середовищі негативних наслідків кризових явищ.

Список використаних джерел:
1. Отенко В.І. Стратегічний вибір підприємства та його реалізація: монографія. Харків. ВД «ІНЖЕК», 2010. 336 с.
2. Полінкевич О. Стратегії розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки . URL : file:///C:/Users/38097/Desktop/Downloads/kulmiros,+%D0%9C%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D1%80+%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%83,+5.pdf (дата звернення 30.10.2022 р.)
3. П’ятницька Г.Т., Федулова І.В. Фінансова безпека країни та підприємства: визначення, взаємозв’язок і ризики забезпечення. Ефективна економіка. No 7. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8059 (дата звернення: 30.10.2022 р.)
4. Семенов В. Ф., Жилович Ю. І. Стратегії регіонального розвитку підприємств ресторанного бізнесу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. URL : http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/ar ... 18ua/9.pdf (дата звернення 30.10.2022 р.)
 
Олена Косуліна
Повідомлень: 6
З нами з: Чет листопада 17, 2022 9:18 am

Re: НЕОБХІДНІСТЬ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Чет листопада 17, 2022 9:42 am

Чому, на Вашу думку, основні стратегії розвитку ресторанного бізнесу повинні бути направленими на подолання бізнес-ризиків? Що буде в інакшому випадку, якщо на них заплющувати очі? Обгрунтуйте свою відповідь.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей