Модератор: mukovoz_oleksandr

 
mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

НЕОБХІДНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ЗАКЛАДАМИ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Сер листопада 15, 2023 1:50 pm

Костенко А. В. здобувачка вищої освіти
Науковий керівник:
старший викладач Литвин О. В.
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини


Галузь ресторанного господарства – одна з найбільш динамічних галузей народного господарства. На сьогодні актуальним є не лише виготовлення якісної продукції та її реалізація, важливими є також комплекс заходів, спрямованих на зниження вартості продукції та збільшення попиту споживачів. Підприємства мають володіти такими конкурентними перевагами, завдяки яким воно б могло бути на крок попереду у своїй галузі.
Для детального аналізу стану ринку ресторанних послуг, збору інформацію про конкурентів, аналізу майбутніх тенденцій, підприємствами проводяться маркетингові дослідження.
Такі дослідження дозволяють дійти наступних висновків:
1. Чим вища якість обслуговування відвідувача, тим вища ймовірність його повторного візиту. Вперше гостя можна залучити рекламою, або інтер’єром, але вдруге він прийде лише в тому випадку, якщо буде максимально задоволений якістю отриманих послуг.
2. Особливості ринку ресторанних послуг, а також специфіка самих послуг визначають особливості конкурентної боротьби щодо якості послуги в закладах харчування.
3. Споживач залишається задоволеним лише тоді, коли отримана послуга відповідає його уявленням про неї.
4. Забезпечення якості та конкурентоспроможності пропонованої продукції є важливим компонентом маркетингової діяльності підприємства сфери ресторанних послуг і вимагає дотримання таких принципів сучасного сервісу:
- максимальна відповідність послуг, що надаються вимогам споживачів і характеру споживання;
- нерозривний зв’язок сервісу з маркетингом, його основними принципами і завданнями;
- гнучкість сервісу, його спрямованість на облік мінливих вимог ринку, переваг споживачів ресторанних послуг.
5. Оптимальне співвідношення критерію «ціна-якість» ресторанних послуг є важливим критерієм, що забезпечує високий імідж закладу, та сприяє підвищенню його конкурентоспроможності. Послуги, що надаються закладами ресторанного господарства повинні відповідати їх вартості та, відповідно, очікуванням відвідувача.
6. Кожен споживач складає свою індивідуальну оцінку діяльності підприємства, оскільки він не може об’єктивно сприймати надані закладом харчування послуги через притаманні йому психологічні та демографічні фактори.
7. Під конкурентоспроможністю ресторанних послуг слід розуміти сукупність їх властивостей, що відбивають міру задоволення конкретної потреби порівняно із запропонованими на ринку аналогічними послугами.
8. Послуги закладів ресторанного господарства мають ряд особливостей, що дозволяють маневрувати їхньою якістю, знижуючи або підвищуючи їх рівень для різних категорій споживачів з огляду на їхні потреби і купівельну спроможність.
9. З метою підвищення конкурентоспроможності підприємець повинен надати унікальні характеристики своїй справі, що будуть виокремлювати саме його серед усіх гравців ринку [2, с. 74].
Маркетингова діяльність закладів ресторанного господарства має забезпечувати:
- надійну, достовірну і своєчасну інформацію про ринок, структуру і динаміку конкретного попиту, смаках і перевагах покупців, тобто інформацію про зовнішні умови функціонування закладу ресторанного господарства;
- створення такого товару, набору товарів (асортименту), що більш повно задовольняє вимогам ринку, ніж товари конкурентів;
- необхідний вплив на споживача, на попит, на ринок, що забезпечує максимально можливий контроль сфери реалізації [1].
Роль маркетингу в ресторанному господарстві полягає у тому, аби діяльність закладу відповідала бажаному та реальному попиту, а інтерес до компанії зростав із кожним днем. Саме маркетингові технології допомагають встановити тісний зв’язок із клієнтом, надати інформацію щодо його пріоритетів, уподобань та забаганок на рахунок сервісу ресторану. Максимально задовольнивши споживача, можна розраховувати на те, що у подальшій перспективі він вибере заклад і, можливо, стане постійним клієнтом, зробивши непогану рекламу серед знайомих і колег.
Якщо застосовувати сучасні інформаційні системи взаємодії з клієнтами, то це дасть змогу підвищити оперативність вирішення завдань: від продажів, бронювання, приймання гостей, організації банкетів та керування зв'язками із клієнтами до надання повних даних для фінансового контролю й управлінського обліку діяльності підприємства.
Процес управління маркетинговою діяльністю підприємства ресторанного господарства може реалізуватися через такі заходи:
- проведення маркетингових досліджень ринкового середовища;
- впровадження реклами, акцій на підприємстві ресторанного господарства;
- розробка чи удосконалення програми лояльності;
- впровадження заходів щодо формування позитивного іміджу підприємства [4].
Отже, важливим напрямком управління розвитком підприємств ресторанного господарства є впровадження маркетингових досліджень у діяльність закладів для підвищення ефективності управління якістю продукції і послуг, адже це є однією з основних і обов'язкових умов успішного функціонування підприємства.


Список використаних джерел:
1. Ковальчук С.В. Сучасні тренди маркетингу гостинності. URL: http://elar.khnu.km.ua/jspui/bitstream/ ... 25/1/7.pdf (дата звернення: 15.09.2023).
2. Могилова А. Ю., Будашко В. О. Особливості маркетингу у готельно-ресторанному бізнесі. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2016. Вип. 17. Част. 2. С. 72-75.
3. Янчук Т. В., Любінчак К. Р., Вовколуп А. Ю. Ефективність упровадження маркетингових технологій на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/ar ... 0ua/37.pdf (дата звернення: 15.09.2023).
4. Чорна М. В., Коваль М. С. Особливості управління розвитком підприємств ресторанного господарства. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3710 (дата звернення: 15.09.2023).
 
Богашко Олександр
Повідомлень: 31
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:10 am

Re: НЕОБХІДНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ЗАКЛАДАМИ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Чет листопада 16, 2023 10:57 am

Які заходи Ви можете порекомендувати для реалізації процесу управління маркетинговою діяльністю підприємства ресторанного господарства? Які з них найбільш дієві в сьогоднішніх умовах?

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість