Делікатна К. В., студентка
Науковий керівник:
к. е. н., доцент Гуменюк А. В.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
В умовах конкуренції та постійно мінливих ринкових умов значна увага приділяється маркетинговим дослідженням. Їх результати у майбутньому є базою для формування кошторису продажів, а виходячи з цього і запланованих рівнів доходу та прибутку від реалізації продукції.
Маркетингові дослідження допомагають компанії розв’язувати такі проблеми:
− визначити перспективу масового виробництва товарів чи послуг;
− встановити ієрархію характеристик товарів чи послуг, яка може забезпечити їх успіх на ринку;
− проаналізувати типології та мотивації наявних та потенційних клієнтів;
− визначити ціни та найвигідніші умови продажу товарів та послуг.
Отже, маркетингове дослідження це різновид соціологічного аналізу, сфокусованого на вивченні ринкової ситуації, бажань, уподобань і поведінки споживачів та інших гравців ринку. На практиці воно складається з системного пошуку, збору та аналізу інформації для того, щоб прийняти правильні управлінські рішення в області виробництва і збуту продукції компанії [1].
Метою будь-якого маркетингового дослідження є формування стратегії і тактики компанії з урахуванням реально існуючих і потенційно можливих факторів і умов ринку, з одного боку, і її позиції і перспектив з іншого. При цьому сутність дослідження традиційно полягає не у встановленні якоїсь абсолютної істини, а в зниженні рівня невизначеності ринкової ситуації, особливо при довгостроковому прогнозі. На основі грамотно проведеного дослідження компанія отримує можливість знизити бізнес-ризики і можливі втрати.
Підсумком маркетингових досліджень є розробка маркетингової стратегії для компанії, метою якої є вибір цільового ринку та маркетингового комплексу, відповідність якого допоможе забезпечити граничний ефект від продажу товару та послуг [2].
Обираючи цільовий ринок, потрібно обґрунтувати відповідь на питання: який товар необхідний споживачеві? Для цього треба встановити раціональні сегменти концентрованого, диференційованого або недиференційованого ринку, який обслуговуватиме підприємство.
Вибір комплексу маркетингу пов'язаний із встановленням оптимального поєднання його елементів: найменування товару, його ціни, місця розповсюдження та стимулювання збуту. Виходячи з прийнятої маркетингової стратегії розробляються головні управлінські рішення, які спрямовують діяльність фірми на розв'язання проблем, які виникають або можуть виникнути у потенційного споживача товарів, робіт та послуг. Цей принцип може бути реалізований, якщо база для прийняття рішень з організаційних, технологічних, соціальних та виробничих питань є результатом дослідження потреб наявних або потенційних покупців [3].
Отже, маркетингові дослідження проводяться для того, щоб зібрати всю відповідну інформацію про ринок і відповідно розробити маркетингові стратегії.
Список використаних джерел:
1. Зачем нужны маркетинговые исследования и как их результаты могут помочь бизнесу. Гид потребителя. Деловой мир. URL: https://www.kp.ru/guide /marketingovye-issledovanija.html (дата звернення 01.10.2019).
2. Григорчук Т. В. Маркетинг : Посібник. Київ: Університет «Україна», 2007. Сутність маркетингових досліджень. URL: https://www.sites.google.com /site/marketingdistance/tema-2/1-sutnist-struktura-j-osnovni-napramki-marketingovih -doslidzen (дата звернення 01.10.2019).
3. Маркетинговые исследования: их цели и содержание. Маркетинг: веб-сайт. URL: https://reklamaster.com/marketing-and-a ... derzhanie/ (дата звернення 02.10.2019).