slaven94
Адміністратор сайту
Тема Автор
Повідомлень: 83
З нами з: Чет січня 01, 1970 12:00 am

РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Сер жовтня 30, 2019 12:40 pm

Гарматюк О. В., викладач
Уманський держаний педагогічний університет імені Павла Тичини

Основною умовою успішного розвитку бізнесу стає його підвищена увага до потреб клієнтів і розробка ряду технологій управління взаємовідносинами. В даний час організаціям недостатньо надавати клієнтам якісну продукцію і послуги, важливо спрямовувати зусилля на встановлення і підтримання довгострокових відносин як із зовнішніми, так і з внутрішніми клієнтами, щоб вони були зацікавлені в поліпшенні результатів роботи.
Поняття «клієнтоорієнтованість» міцно ввійшло до сучасного бізнес-словника, найчастіше його вживають у контексті маркетингу чи сервісу, іноді – як їх ключовий елемент. Клієнтоорієнтованість у бізнес-практиці трапляється значно рідше, і найчастіше є скоріш результатом інтуїції керівника, аніж продуманим кроком. Однак, сучасні ринкові умови спонукають до перетворення цього поняття з окремого елементу на філософію бізнесу.
Зростання значущості питань формування та підтримки ефективних відносин з клієнтами стало наслідком серії технологічних, економічних і методологічних змін у зовнішньому середовищі організацій.
Орієнтація на клієнтів обов’язково повинна призводити до збільшення результативності організації. Якщо немає додаткового прибутку від більш якісного обслуговування, то немає і клієнтоорієнтованості. Нерозуміння цього факту призводить до невиправданих витрат, тому що ресурси використовуються неефективно [1].
Як результатів використання клієнтоорієнтованого підходу можна розглядати: зростання загальної конкурентоспроможності організації за рахунок активізації її ринкової спрямованості; зменшення витрат організації за рахунок зростання кількості постійних лояльних клієнтів; паралельне дотримання інтересів клієнтів і організації за рахунок грамотної сегментації; зростання ефективності менеджменту за рахунок розгляду обслуговування клієнтів як комплексного бізнес-процесу, в якому беруть участь різні підрозділи [2].
Клієнтоорієнтованість можна розуміти як самообмеження організації, яке винагороджується збільшенням клієнтів. Компанія не виходить за рамки своєї компетенції і не намагається задовольнити абсолютно всі потреби всіх своїх клієнтів, замість цього концентруючись на своїй ключовій компетенції для обмеженою цільової групи, яка здатна на встановлення партнерських взаємовідносин [3].
Різні аспекти прояви клієнтоорієнтованості можна продемонструвати на основі моделі Мак - Кінсі «7С», яка розглядає організацію як систему, що складається з семи елементів. Результат подібної систематизації форм клієнтоорієнтованості представлений в табл. 1.
Таким чином, можна визначити такі основні умови для організації, яка претендує на клієнтоорієнтованість: наявність усвідомлених і цілеспрямованих ключових компетенцій і відсутність декларативних ключових компетенцій загального характеру (приклади останніх: виробництво якісного товару за справедливою ціною, задоволення очікувань споживачів); однозначне визначення цільових груп та виявлення їх унікальних потреб. Готовність відмовити нецільовому клієнту для пріоритетного обслуговування ключового; пріоритет довгострокового прибутку, а не короткострокова вигода, орієнтація на розвиток, а не виживання.
Таблиця 1
Форми клієнтоорієнтованості за елементами моделі Мак-Кінсі «7С»
Елемент моделі «7С» Сутність елемента Форми клієнтоорієнтованості
Стратегія Довгостроковий план розвитку організації, що сприяє зростанню
конкурентоспроможності і створення міцних конкурентних переваг Наявність стратегії дозволяє організації досягати ключових компетенцій в різних аспектах відносин із споживачами
Структура Спосіб організації взаємодії між підрозділами із зазначенням принципів підпорядкування і сфери відповідальності Взаємодія «фронт-офіс» та «бек-офісу» з метою забезпечення злагодженої роботи персоналу в процесі обслуговування споживачів
Сутність управління Методи прийняття управлінських рішень, ведення щоденної роботи в організації, розвитку бізнесу Відповідність прийнятих правил і процедур до вимог максимального задоволення потреб клієнтів
Система цінностей Норми і стандарти взаємодії в організації; принципи корпоративної культури, місія Пропаганда цінностей клієнтоорієнтованості серед працівників організації
Система навичок Здібності, потенціал і компетенції, якими володіє персонал організації Компетенції, які необхідні для реалізації клієнтоорієнтованого підходу
Склад працівників Скільки співробітників працює в організації, хто вони за фахом, як організована робота з персоналом: набір, підвищення кваліфікації, мотивація Персонал є активним учасником комунікацій між організацією та її клієнтамию. Отримує і передає інформацію про ступінь задоволеності клієнтів
Стиль взаємовідносин всередині організації Стиль управління, прийнятий в організації; значення керівників і їх роль у прийнятті стратегічних рішень з розвитку бізнесу Клієнтоорієнтований стиль взаємин дає можливість удосконалюватися і відповідати очікуванням клієнтів

Отже, у кожній компанії в умовах сучасного ринку необхідно розглядати реалізацію клієнтоорієнтованого підходу як генеральну лінію стратегічного управління. Це забезпечить підвищення конкурентоспроможності організації та зростання її прибутковості.

Список використаних джерел:
1. Клієнтоорієнтованість як філософія. URL: http://www.management. com.ua/notes/client-orientation-as-philosophy.html (дата звернення: 23.10.2019).
2. Рувенный И. Я. Клиентоориентированный подход к развитию организации. Альманах современной науки и образования. 2015. № 6 (96). С. 132– 135.
3. Гельманова З. С., Петровская А. С. Клиентоориентированный подход к развитию фирмы. Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2016. №10-2. С. 292–298. URL: https://applied-research.ru/ru/article/view?id=10337 (дата обращения: 24.10.2019).
 
Дарина Кубарська
Повідомлень: 4
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:02 am

Re: РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Чет жовтня 31, 2019 11:21 am

Які якості повинні бути притаманні працівнику за для кращого обслуговування клієнтів?
 
Олена*
Повідомлень: 8
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Re: РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Чет жовтня 31, 2019 11:28 am

Основна якість, яка повина бути у працівників підприємства - це розуміння цінності клієнта для підприємтсва.
 
Наталя
Повідомлень: 9
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 9:20 am

Re: РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Чет жовтня 31, 2019 11:33 am

Яку роль відіграє мотивація в клієнтоорієнтованості персоналу?
 
Дарина Кубарська
Повідомлень: 4
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:02 am

Re: РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Чет жовтня 31, 2019 11:37 am

Що робити коли клієнт некоректно себе поводить і вживає не цензурну лексику?
 
Дарина Кубарська
Повідомлень: 4
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:02 am

Re: РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Чет жовтня 31, 2019 11:50 am

Як виробнику знайти свого покупця і добитися від нього хорошого прибутку. Як виробнику утримати покупця?
 
Олена*
Повідомлень: 8
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Re: РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Чет жовтня 31, 2019 11:54 am

Мотивація відіграє особливу роль в клієнтоорієнтованості персоналу, так як деякі працівники напряму надають товар чи послугу від них залежить чи буде реалізована послуга. Тому, дані працівники мають максимально бути мотивовані на орієнтацію на клієнта.
 
Олена*
Повідомлень: 8
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Re: РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Чет жовтня 31, 2019 11:56 am

Незалежно від того, що стало джерелом невдоволення клієнта – якість, рівень обслуговування чи просто причини особистого характеру, ви повинні прагнути реагувати на такі звернення максимально професійно.
 
Ірина2222
Повідомлень: 8
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Re: РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Чет жовтня 31, 2019 11:59 am

Прочитавши статтю можна дізнатися багато корисної інформації, дякую за змістовну роботу!
 
tetyanayashchuk
Повідомлень: 10
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 9:01 am

Re: РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Чет жовтня 31, 2019 12:14 pm

Які ознаки клієнтоорієнтованої компанії?

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей