slaven94
Адміністратор сайту
Тема Автор
Повідомлень: 83
З нами з: Чет січня 01, 1970 12:00 am

ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПОЛЯ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ

Сер жовтня 30, 2019 12:44 pm

Зелінська А. С., студентка
Науковий керівник:
к. е. н., викладач Ящук Т. А.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сучасна нестабільна економіка України вимагає від підприємств або ж потенційних бізнесменів детального прогнозування своєї стратегічної та поточної діяльності, врахування загроз і можливостей подальшого розвитку та досягнення поставлених цілей. Обставини, які складаються з численних факторів, вимагають від менеджменту будь-якої організації вміння приймати відповідні управлінські рішення. Важливим елементом стратегічного планування в бізнес-плануванні, який вирішальною мірою може передбачати реакцію підприємства на вимоги зовнішнього середовища та підтримувати його відповідну поведінку на ринку, є формування інформаційного поля бізнес-плану, тобто збирання інформації щодо майбутнього бізнесу чи проекту.
Цей етап розробки бізнес-плану є актуальним, адже це не тільки дасть підприємцю точнішу та об’єктивнішу модель майбутнього бізнесу, але й надасть можливість розробляти систему заходів щодо поліпшення результатів діяльності або запобігання небажаним явищам. Інформаційне забезпечення – це сукупність даних правового, політичного, економічного, комерційного, науково-технічного, зовнішньоекономічного та соціального характеру, які забезпечують інформаційні потреби підприємця при підготовці бізнес-плану [1, с. 43].
Щоб створити бізнес з нуля потрібно забезпечити себе безліччю різносторонньої інформації, а саме маркетингової, виробничої, фінансово-економічної, загальноекономічної та галузевої задля створення стійкого інформаційного поля та передбачення та припущення, наприклад, обсягів продаж, частки ринку, можливих цін, темпів зростання бізнесу тощо.
Однією з найголовніших категорій є пошук маркетингової інформації, яка може мати вид назв компаній-конкурентів, їх клієнтів та споживачів, їх ціни, чи має ринок аналогічні продукти або послуги. Важливо провести аналіз позитивних та негативних рис свого майбутнього підприємства та конкурентів на ринку, провести контакти з потенційними постачальниками. Не буде зайвим дізнатись запити та пропозиції споживачів аналогічної продукції, провести соціальне опитування задля пошуку незадоволених потреб, що може допомогти в створенні нового продукту чи послуги.
До виробничої сфери збору інформації відносять усі технологічні показники, які відносяться до вироблення продукції. Цим можуть слугувати зареєстровані технології, корисні моделі, патенти, схеми та види потрібного устаткування, детальний опис необхідної сировини та матеріалів. Персонал є важливою складовою виробничої сфери, як, наприклад, врахування кількості робочих для оптимального безперебійного виробництва, управлінців, керівників певних відділів [2, с. 395]. В цій категорії, відносно вибору економічного виду підприємства, присутня складність у пошуку персоналу з необхідною кваліфікацією, освітою, досвідом та здібностями.
Збір фінансово-економічної інформації – це сукупність розрахунків рентабельності, суми витрат підприємства в цілому: на сировину, логістику, маркетингові дослідження, амортизацію, модернізацію, податки, витрати на маркетинг, рекламу, заробітну плату персоналу, адміністративні витрати; розмір доходу та капіталу, можливо сума необхідних інвестицій, розрахунки взяття та погашення кредиту, розрахунок собівартості [3, с. 59].
На створення бізнес-плану та аналіз ідей впливає економічна ситуація в країні, аналітичний погляд на податкове середовище та законодавство, прогноз щодо політично-соціальних змін.
Основними джерелами інформації для опрацювання бізнес-плану, як правило, є: власний досвід практичної діяльності; поточні аналітичні огляди економічної та ринкової ситуації; рекламні матеріали, інформаційно-комерційні матеріали виставок, ярмарків та науково-практичних конференцій; публікації з питань підприємництва тощо. Корисним є також самостійне опитування потенційних споживачів [4, с. 99].
Бізнес-план дає змогу аналізувати, контролювати й оцінювати успішність діяльності в процесі реалізації підприємницького проекту, виявляти відхилення від плану та своєчасно коригувати напрямки розвитку бізнесу. Наявність обґрунтованого бізнес-плану сприяє залученню капіталу, визначенню планів на майбутнє, ретельному вивченню передбачуваних ризиків і можливих труднощів, які можуть перешкодити практичній реалізації бізнес-проекту. Його впровадження дозволить значно підвищити ефективність діяльності підприємства, його конкурентоспроможність і скоротити витрати [5, с. 84].
Отже, акцент підприємця в процесі формування інформаційного поля бізнес-плану мають бути зосереджений в основному на пошуку маркетингової, виробничої, фінансової та загальноекономічної інформації.
Вдосконалення процесу складання бізнес-планів в Україні полягає в тому, що планування в організації повинне мати системний характер. Це означає існування сукупності елементів, взаємозв’язок між ними та наявність єдиного напряму розвитку елементів, системи поведінки, орієнтованої на спільну мету бізнесу.

Список використаних джерел:
1. Величко В. Етапи розробки бізнес-плану підприємства. Економіка України. 2012. № 5. С. 42-48.
2. Коюда В. О., Пасько М. І. Методологічний підхід до бізнес-планування розвитку підприємства. Бізнес Інформ. 2015. № 9. С. 394-402.
3. Чичун В. А., Паламарчук В. Д. Бізнес-планування як фактор успішної підприємницької діяльності. Соціум. Наука. Культура. 2010. № 21(18). С. 58-63.
4. Бізнес-планування : навч. посіб. / Васильців Т. Г., Качмарик Я. Д., Блонська В. І., Лупак Р. Л. К. : Знання, 2013. 173 с.
5. Данік Н. В. Бізнес-планування як інструмент здійснення фінансового менеджменту в сучасних умовах розвитку України. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2015. Випуск 2. С. 81-84.
 
Ірина2222
Повідомлень: 8
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Re: ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПОЛЯ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ

Чет жовтня 31, 2019 11:21 am

Що потрібно для того щоб розпочати бізнес з нуля?
 
SaN_BoG
Повідомлень: 11
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 9:34 am

Re: ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПОЛЯ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ

Чет жовтня 31, 2019 11:27 am

Щоб створити бізнес з нуля, потрібно "бажання", та "інформація". Маючи собі на меті певну ціль, і використовуючи різносторонню інформацію (маркетингову, фінансово-економічну, виробничу, галузеву та іншу.) для її досягнення, можливість створити бізнес з нуля, більше не буде лише мрією.
 
Ольгa13579
Повідомлень: 8
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Re: ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПОЛЯ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ

Чет жовтня 31, 2019 11:53 am

Як ви вважаєте, починаючи бізнес з нуля, потрібно формувати свою команду чи працювати розраховуючи лише на свої сили?
 
Богашко Олександр
Повідомлень: 31
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:10 am

Re: ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПОЛЯ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ

П'ят листопада 01, 2019 6:22 am

Як Ви вважаєте, яким чином краще презентувати бізнес-план? До речі, Ви вже пробували писати бізнес-план для міського конкурсу в Умані?

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість