slaven94
Адміністратор сайту
Тема Автор
Повідомлень: 83
З нами з: Чет січня 01, 1970 12:00 am

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНОГО ТУРИСТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ ТА ПРИНЦИПИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ

Сер жовтня 30, 2019 12:52 pm

Гаркуша Н. О., студентка
Акулов М. Г., к.е.н., доцент,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Розвиток регіонального туристичного комплексу (РТК) – це режим функціонування, який орієнтований на позитивну динаміку параметрів рівня і якості туристського продукту, забезпеченого стійким, збалансованим і багатофакторним відтворенням туристського, соціального, культурного, економічного та екологічного потенціалів регіону.
У Стратегії розвитку туризму і курортів в Україні до 2026 року метою розвитку туризму визначається формування сучасного ефективного конкурентоспроможного ринку, що забезпечує широкі можливості для задоволення потреб українських та іноземних громадян в туристських послугах, підвищення зайнятості і рівня доходів населення [1].
Сьогодні для покращання своїх конкурентних позицій РТК можуть залучати одну із шести обраних стратегій.
1. Заохочення туристів і ділових відвідувачів – партнерів.
2. Залучення бізнесу з інших місць і територій.
3. Утримання і розширення існуючого бізнесу.
4. Стимулювання розвитку малого бізнесу.
5. Збільшення обсягу експорту і залучення сторонніх інвестицій.
6. Збільшення числа жителів або зміна структури населення [2].
Формування стратегій, тобто стратегічний вибір, є одним з найважливіших етапів стратегічного управління РТК. Стратегії розробляються для конкретного об'єкта управління і залежать від його специфіки, тому саме цей етап найменш піддається уніфікації. Формування стратегії досить складний процес, що має незворотні наслідки при допуску помилок на цьому етапі, і при здійсненні цього процесу необхідно дотримуватися ряду принципів:
− цілеспрямованості, що передбачає вибір функцій, пріоритетних для об'єкта стратегічного управління і спрямованих на досягнення певних соціальних стандартів;
− комплексності, який передбачає визначення набору функцій об’єкта стратегічного управління з урахуванням узгодження всієї сукупності прогнозних оцінок і факторів його розвитку;
− системності, що передбачає врахування передумов і обмежень розвитку об'єкта стратегічного управління, які зумовлені функціонуванням і зміною зовнішнього навколишнього середовища;
− адаптивності, що полягає у виробленні спеціального механізму, який дозволяє вносити корективи в стратегічні плани і проекти під впливом змін як у самому об'єкті, так і в навколишньому середовищі;
− ефективності, а з точки зору регіонального розвитку – соціально-економічної ефективності, що передбачає визначення такого набору функцій, які дозволять досягти стратегічних цілей за раціонального використання ресурсів регіону;
− мінімізації ризиків, що полягає в забезпеченні максимально можливої мінімізації ризиків (невизначеностей), обумовлених виконанням об'єктом стратегічного управління тих чи інших функцій у перспективі.
Процес формування стратегії складається з трьох послідовних етапів: формування альтернативних варіантів стратегії розвитку РТК; оцінки альтернативних варіантів стратегії; стратегічного вибору.
На регіональному рівні розробляються і затверджуються, як правило, три варіанти стратегічних рішень [3]. Стосовно до регіонального туристичного комплексу вони будуть виглядати наступним чином (рис. 1).
1. Песимістичний, коли має місце складний економічний стан, як самого регіону, так і його туристських ресурсів.
2. Реалістичний, найбільш доцільний для положення, коли регіон знаходиться в стадії зрілості, його регіональний туристський комплекс сформований і стабільно функціонує.

Рис. 1. Рекомендовані стратегії розвитку РТК

3. Оптимістичний, коли регіон має високі доходи, стійке соціально-економічне становище, розвиток його туристського комплексу здійснюється з високими темпами, всі підсистеми знаходяться в стані інтенсивного використання і функціонування.
В рамках кожного з варіантів доцільно використовувати конкретні стратегії, які потрібні для розробки комплексних програм сталого розвитку туризму і РТК, насамперед, у тих напрямках, де регіон має конкурентну перевагу. На рис. 1 представлені можливі стратегії розвитку регіонального туристського комплексу в рамках кожного з варіантів.
Реалізація цілей стратегічного управління РТК, розробка та здійснення комплексів заходів щодо їх реалізації повинні проводитися відповідно до наступних основних принципів:
− принцип обов'язковості – розвиток туристського комплексу має бути обов'язковою функцією органів регіональної влади, органів місцевого самоврядування, туристських організацій та підприємств усіх організаційно-правових форм;
− принцип правової обумовленості – розвиток регіонального туристського комплексу має здійснюватися у суворій відповідності з чинними законодавчими та правовими актами України, та стратегією розвитку туризму відповідного регіону;
− принцип універсальності – стратегічне управління регіональним туристським комплексом різних регіонів будується на використанні універсальних методів і інструментів стратегічного управління;
− принцип превентивності-стратегічне управління розвитком регіонального туристського комплексу здійснюється, перш за все, в інтересах соціально-економічного розвитку регіону, ґрунтується на поступовому виведенні туристичної галузі на необхідний для регіону рівень і масштаб;
− принцип розумної достатності – стратегічні плани, програми і проекти розвитку елементів РТК плануються та реалізуються з урахуванням розумної достатності їх обсягів і строків, економічної, соціально-культурної та екологічної обґрунтованості;
− принцип диференційованості – характер, обсяг, строки і порядок здійснення програм, проектів, планів розвитку РТК повинні відповідати особливостям кожного регіону і передбачати раціональне використання туристських та інших ресурсів регіону;
− принцип розмежування функцій – стратегічне управління розвитком регіонального туристського комплексу будується на поділі повноважень між органами державної, регіональної влади, органами місцевого управління, адміністрацією туристських організацій і підприємств туристської інфраструктури, на поєднанні централізму з обов'язковим активним участю всіх ланок.

Список використаних джерел:
1. Стратегії розвитку туризму і курортів в України до 2026 року http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnp ... =249826501 (дата звернення 07.10.2019).
2.. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. / Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге. СПб., 2005. 376 с. URL: http://bookre.org/reader?file=719816&pg=147 (дата звернення 07.10.2019).
3. Саух I. В. Основні проблеми, принципи, стратегії формування та розвитку регіональних туристичних комплексів. Економіка. Управління. Інновації. – 2013. – №1 (9). URL: http://infotour.in.ua/sauh2.htm (дата звернення 07.10.2019).
 
Ann Che
Повідомлень: 3
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 9:31 am

Re: СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНОГО ТУРИСТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ ТА ПРИНЦИПИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ

Чет жовтня 31, 2019 10:11 am

Дана тема є досить актуальною та викладена на 100%
 
Аватар користувача
Ronya BOSS
Повідомлень: 20
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:50 am

Re: СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНОГО ТУРИСТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ ТА ПРИНЦИПИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ

Чет жовтня 31, 2019 11:10 am

Цікава теза :D
 
annasvit09
Повідомлень: 10
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:49 am

Re: СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНОГО ТУРИСТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ ТА ПРИНЦИПИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ

Чет жовтня 31, 2019 11:22 am

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
 
Elena
Повідомлень: 18
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Re: СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНОГО ТУРИСТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ ТА ПРИНЦИПИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ

Чет жовтня 31, 2019 11:23 am

корисна та інформативна інформація
 
Лисёнок
Повідомлень: 11
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:16 am

Re: СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНОГО ТУРИСТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ ТА ПРИНЦИПИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ

Чет жовтня 31, 2019 11:40 am

клас, не відірвати очей від такої змістовної тези

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість