slaven94
Адміністратор сайту
Тема Автор
Повідомлень: 83
З нами з: Чет січня 01, 1970 12:00 am

РОЛЬ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В РОЗВИТКУ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Сер жовтня 30, 2019 12:56 pm

Бербец Т. М., к. пед. н., доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

З розвитком ресторанного бізнесу в Україні зростає конкуренція закладів громадського харчування, що спонукає керівників проводити різноманітні рекламні і PR-акції. В кожному сучасному ресторанному закладі ресторатори прагнуть переконати відвідувачів , що саме в них вони можуть отримати щось більше, ніж просто їжу, за допомогою PR-технологій формують власний неповторний імідж, налагоджувати відносини зі ЗМІ, зміцнювати репутації серед клієнтів, ділових партнерів, широкої громадськості
У той же час, багато відомих ресторанів користуються своєю славою і не вдаються до будь-якого додаткового засобу «промоушена» – реклами або PR. Вони, як правило, розраховані на невелику кількість відвідувачів-любителів, з надмірно високими цінами, проте досить добре функціонують за рахунок елітарної клієнтури. Але, з іншого боку, це і є це своєрідним PR.
Багато праць вітчизняних та зарубіжних вчених присвяченні аналізу PR-технологій (С. Блек, Ф. Джепкінс, Ф. Котлер, Т. Медвєдєва, Г. Почепцов, Д. Ядіна та ін).
На наш погляд, такі науковці, як Г. Брум, С. Катлін, А. Сентер найбільш чітко дали визначення Publik Relations (PR), зазначаючи, що це функція менеджменту, яка встановлює і підтримує взаємокорисні відносини між організацією та громадськістю, від якої залежить її успіх чи невдача» [4].
PR в ресторанній справі спрямований на реалізацію тих же цілей, що і маркетинг. PR – це особисті і професійні відносини, тобто, як власники ресторанів взаємодіють зі світом і як представляють світові свої ресторани; це повноцінний робочий день, який триває від відкриття до останнього клієнта; візитна картка закладу, що працює на нього.
Ресторанний бізнес – одна з найбільш складних сфер діяльності. Грамотно організована PR-кампанія – ключовий момент в просуванні ресторану. Головний сенс проведення PR-акцій – це формування постійної клієнтури ресторану, яка не просто один раз зайшла б у нього заради інтересу, а стала б постійно відвідувати даний заклад, оцінивши його за всіма параметрами.
Конкурентоспроможність ресторану на ринку послуг, залежить від ряду особливостей: різновиду кухні, цін на готову продукцію, оздоблення залів, місця розташування, якості обслуговування та ряду інших факторів.
Від того, наскільки привабливий ресторан для відвідувачів, залежить його відвідуваність, кількість постійних клієнтів і, отже, обсяг продажів ресторанних послуг.
Об’єм продажу в ресторанні залежить від якості надання сервісу, інтер’єру, відвідування гостей.
Швидкоплинність ринку послуг змушує власників закладів ресторанного господарства до змін та оновлення обладнання і устаткування, перегляду меню, змін та доповнення винних карт, навчання персоналу. Все це змушує кожного ресторатора, що називається, «тримати руку на пульсі».
В основі PR-стратегій будь-якого ресторану насамперед лежить його імідж або концепція, тому PR-кошти варіюються від одного типу ресторану до іншого. Але завдання PR-менеджера для всіх типів однакові:
1. поширення правильної інформації про ресторани, концепції, інтер’єр, атмосферу, високий професіоналізм шеф-кухаря і операційного персоналу, збалансованості меню, винної карти і алкогольного листа, їх доповнення і оновлення, якість використовуваних продуктів, хорошому сервісі, уваги до відвідувачів, потужностях, можливості виробництва, технології. Виконання цього завдання сприяє формуванню позитивного іміджу ресторану;
2. встановлення контактів з найбільш важливими групами: не тільки потенційними гостями, а й постачальниками, фінансовими установами, контролюючими органами, громадськістю, навіть власним персоналом [3].
До основних PR-технології, які найчастіше використовуються в роботі PR-менеджерів та в зовнішньому середовищі діяльності ресторанного закладу, є:
1. Засоби масової інформації: друковані ЗМІ, телебачення, радіо, заходи для преси (прес-тури, прес-сніданки, прес-брифінги і т. д.). Засоби масової інформації давно вже перестали бути нейтральним посередником у передачі інформації, бути просто каналом комунікації. Все частіше журналісти виступають як експерти, надаючи своїм читачам результати журналістського дослідження на будь-яку тему з метою допомогти аудиторії зробити вибір або прийняти ту чи іншу точку зору. Особливо ця тенденція помітна в матеріалах, які зачіпають побутову сторону життя.
2. Ринок громадського харчування також постійно зростає і розширюється, тому читачі все більше потребують інформаційної підтримки ЗМІ та в рекомендаціях журналістів. Оскільки читач, вважаючи критика професіоналом своєї справи, підсвідомо довіряє його оцінці, яка дозволить зорієнтуватися в представленому різноманітті. Таким чином, як відповідь на очікування і потреби суспільства виріс новий напрямок критичної журналістики – ресторанна критика.
Проте, в економічно розвинених країнах справжнього ресторанного критика ніхто не знає в обличчя, він приїжджає сам, платить сам за їжу, потім пише те, що думає.
3. Створення новин. Іншим напрямком діяльності в рамках PR є створення новин, коли в засоби масової інформації запускається будь-яка яскрава інформація, що безпосередньо пов’язана з рестораном. Наприклад, про відкриття, оновлення меню, введення додаткових пропозицій.
4. Інтернет: офіційний сайт (контент, зворотний зв’язок, розповсюдження, навігація), соціальні мережі (SMM, SMO), блоги, розсилки. Великі можливості в просуванні позитивного іміджу ресторану має інтернет, за допомогою якого можна значно підвищити відвідуваність закладів громадського харчування. Особливо, якщо створити можливість замовлення деяких послуг – наприклад, резервування столиків, віртуальне відвідування ресторану, ознайомлення з меню і цінами. [5]. Значна кількість людей користуються он-лайн замовленнями та навігаціями, переглядають блоги та відео-реклами. Багато користувачів обирають ресторан після вивчення відгуків про нього і перегляду сайту (офіційної сторінки ресторану.)
5. Робота з клієнтами. Залежно від частоти відвідування клієнтами того чи іншого ресторану, ступінь його «переконливості» має різну значимість. В даному випадку, за доцільне мати спеціальних співробітників (крім офіціантів), які формують той самий «імідж» ресторану: охоронець, швейцар, гардеробник, бармен і т.д. Робота з клієнтами може проводитися також в письмовій формі, шляхом обробки інформації та її публікації у відповідних виданнях. В рамках програми PR по встановленню контактів з клієнтами хороший ефект дають системи знижок, що надаються постійними клієнтами [1].
6. Спеціальні заходи (події): церемонії, премії, круглі столи, презентації, свята, конкурси, фестивалі, прес-конференції, брифінги. Найбільш використовуваними в практиці ресторанної справи є наступні PR - акції:
- благодійні заходи;
- проведення дитячих карнавалів, свят і т.д .;
- тижні кухонь різних регіонів.
7. Ділові заходи: форуми, конгреси, конференції, семінари, тренінги, майстер-класи, виставки, ярмарки.
8. Соціальні заходи: спонсорство, благодійність, корпоративна соціальна відповідальність.
9. Зовнішні комунікації: експертні коментарі, інтерв’ю, участь у місцевих, регіональних, всеукраїнських, міжнародних рейтингах ресторанних закладів.
10. Спеціальні пропозиції – для підвищення попиту серед клієнтів. Наприклад, безкоштовний десерт в разі покупки нового напою.
11. Прес-релізи та прес-конференції. Дві складові частини PR – прес-конференції та прес-релізи. Менеджер зі зв’язків з громадськістю створює PR-документ для того, щоб шляхом публікації в засобах масової інформації оприлюднити новини про ресторан, наприклад, інформацію про відкриття, оновлення меню або, скажімо, введення будь-яких додаткових пропозицій.
12. Публічні виступи рестораторів являють собою вершину багатьох PR-заходів. Чим коротше його виступ, тим більше шансів, що воно буде процитовано, а цікава захоплююча мова – це результат ретельно продуманого плану і аналізу аудиторії.
Таким чином, PR в ресторанному бізнесі розвивається і розкриває свої можливості з кожним роком все більше. Потреба в хороших PR фахівцях росте. Мета закладів – сподобатися споживачеві, залишити хороші емоції, порадувати смачною кухнею, приємною атмосферою, «здивувати» обслуговуванням, в хорошому сенсі цього слова. А мета PR-менеджера задовольнити власника закладу своєю роботою в залученні уваги людей до його закладу. Тому все більше з’являється різних цікавих PR-акцій і можливостей їх проведення, що свідчить про збільшення рівня конкурентоспроможності.

Список використаних джерел:
1. Байлик С.И. Гостиничное хозяйство. Проблемы, перспективы, управление, сертификация / С.И. Байлик. – К. : ВИРА-Р, «Альтерпрес», 2001. – 207 с.
2. Касенін В. Проблеми розвитку готельного господарства в Україні / В. Касенін, Т. Ткаченко. – К. : Економіка України, 2011. – С. 41-46.
3. Нечаюк Л.І., Нечаюк H.H. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент : навчальний посібник / Л.І. Нечаюк, H.H. Нечаюк. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 346 с.
4. Скотт М. Паблик рилейшенз. Теория и практика: учеб. пособие / М. Скотт Катлип, Х. Аллен Сентер, М. Глен Брум. – М. : Вильямс, 2003. –624 с.
5. Пати Д. Шок. Маркетинг в ресторанном бизнесе / Пати Д. Шок, Джон Т. Боуэн, Джон М. Стефанелли. – М. : Ресторанные ведомости, 2005. – 234 с.
 
Кидаюсь_тапками
Повідомлень: 13
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 9:31 am

Re: РОЛЬ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В РОЗВИТКУ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Чет жовтня 31, 2019 10:03 am

Було дуже полєзна інформація , благодарю ☺️
 
Ira_Tkach
Повідомлень: 6
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 9:30 am

Re: РОЛЬ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В РОЗВИТКУ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Чет жовтня 31, 2019 10:14 am

Мені дуже сподобалася теза. Дякую за інформацію
 
Шуляк Катерина
Повідомлень: 12
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:54 am

Re: РОЛЬ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В РОЗВИТКУ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Чет жовтня 31, 2019 10:58 am

Дуже цікава інформація ;)
 
Аватар користувача
Ronya BOSS
Повідомлень: 20
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:50 am

Re: РОЛЬ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В РОЗВИТКУ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Чет жовтня 31, 2019 11:02 am

Цікава теза :D
 
Віка
Повідомлень: 7
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:53 am

Re: РОЛЬ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В РОЗВИТКУ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Дана тема досить цікава та актуальна, дякую за новий погляд щодо поширення інформації про заклади харчування! Дайте, будь ласка, відповідь на питання, з якими проблемами стикається власник ресторану коли обирає дану стратегію маркетингу, та яким чином їх можна вирішити?
 
Дар'я Жульковська
Повідомлень: 2
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:51 am

Re: РОЛЬ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В РОЗВИТКУ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Чет жовтня 31, 2019 11:19 am

Дуже змістовна та цікава інформація!
 
annasvit09
Повідомлень: 10
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 10:49 am

Re: РОЛЬ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В РОЗВИТКУ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Чет жовтня 31, 2019 11:25 am

Цікаво та актуально
 
Elena
Повідомлень: 18
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 11:03 am

Re: РОЛЬ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В РОЗВИТКУ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Чет жовтня 31, 2019 11:48 am

корисна та інформативна інформація

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей