Волошина Я. С., студентка
Науковий керівник:
к. е. н., доц. Поворознюк І. М.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Ресторани – один із найперспективніших видів бізнесу в будь-якій країні. Незважаючи на нестабільність економіки, ресторанний бізнес завжди користується попитом і при правильній організації є високорентабельним.
На сьогоднішній день розвиток ресторанного господарства залежить від певних чинників, які на думку галузевих аналітиків слід спостерігати в 2020 році: нестійкий ринок праці, зростаючий споживчий попит на доставку і стрімке зростання випадкових обідніх заходів.
Від зростання мобільних додатків для доставки до проблем, пов'язаних з інфляцією робочої сили, ресторанна промисловість переживає динамічні зміни на ринку в 2019 році, що призвело до зростання числа «примарних ресторанів», форматів доставки і харчування, а також привабливих пакетів пільг.
На думку аналітиків, опитаних Restaurant Dive, вплив цих рухів поряд із мінливими споживчими очікуваннями щодо рішень меню, обіднього досвіду і зручності – посилиться в 2020 році. Щоб подолати ці перешкоди і виділитися серед конкурентів, експерти прогнозують, що ресторани подвоять кількість цифрових пропозицій і продовжать експериментувати з новими конфігураціями для форматів швидкого обслуговування.
Доставка їжі – це одна з часто використовуваних послуг на сьогодні. Незважаючи на те, що лише 2,8 мільйона (або близько 5%) із 61 мільйона замовлень ресторанів здійснюються в Інтернеті. І хоча цей цифровий поштовх формує все, починаючи від торгових точок – таких як McDonald's та KFC, що є закладами самообслуговування, – до процесів бронювання, то доставка переживає найпотужнішу трансформацію [1].
«Одна з основоположних істин того, як ми їмо сьогодні в Америці, – це те, що ми все частіше хочемо споживати їжу вдома – 50% обідніх страв, придбаних у ресторані, фактично споживаються вдома», – сказав Девід Порталатін [1].
Безліч мобільних додатків для доставки продуктів харчування, таких як Doordash, Glovo, Postmates і Uber Eats, знайшли свої сили, щоб задовольнити цей споживчий попит на швидкі і безпроблемні рішення для харчування.
Ці мінливі вимоги до якостей закусочної і супутні технології, відкривають перед ресторанними операторами значні можливості для зростання. Згідно з оцінками, обсяг цифрових продажів в 2017 році різко зріс з 6% від загального обсягу продажів і зросте до 30% у 2025 року [1].
Тому, можна з впевненістю сказати, що розширення цифрових точок дотику і відточування онлайн-стратегій – це вже не бонус для ресторанів, а необхідність.
Власне виробництво – це не новий тренд, але саме в наступному році він буде на піку популярності. Страви, приготовлені з продуктів власного виробництва – вірний шлях до лояльності гостей [2].
Якщо заклад частково або повністю відмовляється від послуг постачальників і самостійно створює продукти, клієнти будуть більш впевнені в якості страв.
Нещодавно з'явився і став модним принцип доставки продуктів «із землі до столу» (land to table), коли продукти долають мінімальну відстань від грядки до потрапляння на ресторанний стіл у складі виготовлених страв.
У 2020 році збережеться тренд правильного харчування, який не втрачає популярність вже не один рік. Вегетаріанські страви, безглютенова випічка та їжа з мінімальною термічною обробкою.
Новинкою року стане ферментація – це приготування продуктів за участю ферментів, пробіотиків і корисних бактерій [2].
Обслуговування – це одне з важливих складових, яке впливає на створення іміджу ресторану. Розвиток обслуговування в ресторанах поступово змінюватиметься. Офіціанти з формально обслуговуючого персоналу перейдуть у більш персоніфікований, «дружній» формат. Ми починаємо довіряти офіціантам свій вибір, оскільки рівень їх кваліфікації зростає.
Найближчим трендом, буде саме те, що ми почнемо спілкуватися з офіціантами на одному рівні, оскільки вони будуть займати експертну позицію і стануть свого роду провідниками у світ гастрономії, а не просто будуть обслуговуючим персоналом, який приймає замовлення, виносить страву, забирає порожні тарілки.
Кухня без відходів – це нова тенденція, до якої прагнуть дійти всі ресторани світу. Зміна клімату і екологічні проблеми стають головною точкою продажів для клієнтів, і ресторани зазвичай виробляють багато сміття і переробляють. Деякі заклади вважають за краще створювати кухню без відходів, викидаючи одноразові вироби і пропонуючи інноваційні способи використання всіх частин їжі.
Нульові відходи – це філософія, мета якої – слідувати стійким природним циклам, коли всі викинуті матеріали використовуються для інших цілей, що не призводять до потрапляння сміття на звалища або сміттєспалювальні заводи. Мета нульових відходів полягає не в тому, щоб відправляти продукти на переробні заводи і купи компосту замість смітників, а в тому, щоб використовувати весь продукт, щоб повністю не утворювалися відходи. У той час як багато людей по всій країні вибирають домашній спосіб життя з нульовими відходами.
У 2018 році 37% членів Національної ресторанної асоціації заявили, що наймання людей на роботу – це найвища перешкода. З урахуванням інфляції робочої сили, боротьби відносно недокументованих працівників і постійного потоку нових ресторанів, які, як очікується, збережуться в майбутньому, проблема пошуку і утримання нових талантів буде турбувати всіх менеджерів. При нестачі персоналу керівництво повинно знайти способи бути більш креативним.
Отже, потенціал ресторанного бізнесу стрімко зростає з кожним роком. Варто окремо відзначити зміну поведінкових звичок споживача щодо харчування поза домом. Вибір в сторону закладів громадського харчування стає все частішим явищем.
Щоб заклад залишався цікавим і актуальним, слід вчитися створювати привід для споживання і не боятися змін. Кращі ресторани – це ті, які враховують тенденції галузі і роблять їх своїми. Вони знаходять способи дати людям щось нове і захоплююче з родзинкою, щоб витримати випробування часом. Звичайно, не кожен ресторан може прийняти всі останні тенденції в їжі. Найкращим підходом є визначення однієї або двох тенденцій, які можна легко перевести на бренд. Це може бути так само просто, як запропонувати обмежений за часом пункт меню, або так само просто, як розгорнути абсолютно нову концепцію. Найголовніше, потрібно залишатися вірним своєму баченню і готувати смачну їжу.
Список використанних джерел:
1. 6 restaurant trends that could turn tables in 2019: веб-сайт. URL: https://www.restaurantdive.com/news/6-r ... -1/545323/ (дата звернення: 13.10.2019)
2. 7 трендів ресторанного бізнесу 2019: веб-сайт. URL: https://blog.waitron.menu/uk/2019/02/01 ... nesu-2019/ (дата звернення: 14.10.2019)
3. Топ ресторанних трендів: веб-сайт. URL: https://www. webstaurantstore. com/blog/2214/top-foodservice-trends.html (дата звернення: 16.10.2019)