вова гончарук
Тема Автор
Повідомлень: 49
З нами з: Сер листопада 11, 2020 7:49 am

СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ОБОРОТНИМИ АКТИВАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ

Сер листопада 18, 2020 1:52 pm

Ковтун О.В., магісттрант
науковий керівник:
к.е.н, доцент Кравченко В.П
Центральноукраїнський національний технічний університет
м. Кропивницький, Україна

Оборотніактивискладаютьзначнучасткуусіхактивівпідприємстваісамевонизумовлюютьстійкефінансовестановищепідприємства, тайогоінвестиційнупривабливість.Щобдосягтивисокихрезультатів, потрібначітко побудована, обґрунтованайефективнаполітикауправлінняактивами [1].
Проблемазабезпеченняпідприємствторгівліоборотнимиактивамитісно пов’язаназпроцесомїхфінансування. Відправильногорозв’язанняцієїпроблемибагатовчомузалежитьефективністьформуванняоборотнихактивівта зміцненняфінансовогостанупідприємства.
Ураховуючи галузевіособливостіформування оборотнихактивівна підприємствах роздрібної торгівлі розглянемо чинники впливу зовнішнього середовища за окремими групами [2]:
- непрямого впливу – політичні, економічні, правові, соціально- демографічні, розвиток науково-технічного прогресу;
- прямого впливу – попит, пропозиція, конкуренція та розвиток торговельної інфраструктури споживчого рівня (рис. 1).
Рисунок 1.jpg
Рисунок 1.jpg (176.26 Кіб) Переглянуто 1258 разів
Поряд із зовнішнім середовищем значного впливу на формування оборотних активів торговельних підприємств здійснюють чинники внутрішнього середовища. Чинники внутрішнього середовища обумовлені :
- загальним баченням розвитку даного суб’єкту господарювання та його спрямованістю;
- особливостями торговельно-технологічних і комерційних процесів;
- ефективністю здійснення бізнес-процесів;
- розвитком внутрішньої логістики;
- рівнемрозрахунково-фінансовоїдисциплінитощо.
Розглянуті чинники єзалежнимивідпідприємства, щообумовлюєможливістьуправлінняними. Поряд із зовнішнім середовищем, значного впливу на формування потенціалу оборотних активів підприємств роздрібної торгівлі здійснюють чинники внутрішнього середовища, що створюються та контролюються всередині підприємства.
Чинники впливу внутрішнього середовища на формування оборотних активів підприємств роздрібної торгівлі розглянуто на рис. 2. [3].
Рисунок 2.jpg
Рисунок 2.jpg (153.17 Кіб) Переглянуто 1257 разів
З урахуванням впливу внутрішніх та зовнішніх чинників побудуємо систему управління оборотними активами (рис. 3), [5].
До складових системи управління входять наступні елементи: суб’єкт та об’єкт, мета та завдання, функції та принципи, методи та фактори впливу.
Об’єктом управління є оборотні активи. Ефективне управління ними здійснюється відповідно до їх елементного складу (запаси, дебіторська заборгованість, грошові кошти та поточні інвестиції) шляхом реалізації взаємопов’язаних процесів формування, фінансування та використання [3].
Тип формування оборотних активів передбачає: консервативний підхід; помірний підхід; агресивний підхід.
Комплексність управління це - підхід до управління поточними активами й поточними пасивами з виділенням показників «власних обігових коштів», «поточних фінансових потреб», « коштів».
image_2020-11-18_161038.png
image_2020-11-18_161038.png (71.3 Кіб) Переглянуто 1257 разів
Рисунок 3 - Система управління оборотними активами

Для дocягненнявизначенoї мети, управління оборотними активами пoвиннo бути направленo на вирiшення наступних завдань [4]:
– формування достатнього обсягу оборотних активів із позиції забезпечення поточної платоспроможності;
– оптимізація елементів оборотних активів, спрямована на виконання нормативів ліквідності;
– ефективне використання оборотних активів для забезпечення прибутковості та рентабельності діяльності суб’єкта господарювання;
– формування джерел фінансування оборотних активів із урахуванням вимог забезпечення фінансової стійкості.
Управління оборотними активами є одним із пріоритетних напрямів у системі фінансового менеджменту, оскільки воно впливає на ефективність прийнятих управлінських рішень щодо стратегічного розвитку підприємства та оперативного управління його фінансовими ресурсами.

Список використаних джерел:
1. Яришко О.В. Система управління оборотними активами підприємств. Економічні науки/ 3. Фінансові відносини URL:ttp://www.rusnauka.com/5_SVMN_2013/Economics/3_126277.doc.htm (дата звернення: 02.11.2020).
2. Управлінняоборотнимиактиваминапідприємствахроздрібноїторгівлі: монографія / Н.О. Власова [та ін.]. – Х.: ХДУХТ, 2014. – 258 с. URL:https://www.researchgate.net/publication/295909506_Upravlinna_oborotnimi_aktivami_v_pidpriemstvah_rozdribnoi_torgivli(дата звернення: 03.11.2020).
3. Ващенко Н.В, Максимович Ю.І. Чинники формування та ефективності використання потенціалу оборотних активів підприємства. ІННОВАЦІЙНА ЕКОНОМІКА 6’2013[44] URL: file:///C:/Users/User/Downloads/inek_2013_6_80.pdf. (дата звернення: 04.11.2020).
4. Брушко Г. В. Методологічні основи управління оборотними активами. Гроші, фінанси і кредит. 2018. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/25_2018_ukr/126.pdf (дата звернення: 02.11.2020).
5. Мордань Є.Ю. Методичний підхід до побудови системи управління оборотними активами підприємства. Вісник СумДУ. Серія «Економіка», № 4’ 2019. URL:https://visnyk.fem.sumdu.edu.ua/media/attachments/2019/12/20/3-24-34.pdf (дата звернення: 03.11.2020).
 
nickbrown
Повідомлень: 9
З нами з: Чет грудня 01, 2016 8:38 am

Re: СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ОБОРОТНИМИ АКТИВАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ

П'ят листопада 20, 2020 9:37 am

У роботі не до кінця розкрите питання щодо методів управління активами підприємств роздрібної торгівлі.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість