вова гончарук
Тема Автор
Повідомлень: 49
З нами з: Сер листопада 11, 2020 7:49 am

ВІДМІННОСТІ РЕКЛАМНИХ ПРОДУКТІВ ДЛЯ ЖІНОК І ЧОЛОВІКІВ

Сер листопада 18, 2020 5:03 pm

Овчарук Н.В., студентка
Науковий керівник: к.е.н., старший викладач Буторіна В.Б.
Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

Сьогодні нерідко реклама в жіночих і чоловічих часописах відображає існуючі в суспільстві стереотипи. Іноді стереотипи масової свідомості стають наймогутнішим бар’єром у встановленні гендерного рівності в нашому суспільстві. Тому успішнішою буде та реклама, яка враховує гендерні особливості тієї чи іншої цільової аудиторії та апелює до тих цінностей, що є актуальними для неї. Таким чином, актуальність теми обумовлено активною трансляцією ґендерних ролей у рекламних комунікаціях, що є важливим чинником для соціалізації сучасної людини.
Вивченням ґендерних особливостей сучасної реклами займалося чимало українських та зарубіжних дослідників, таких як С. Довгань, Н. Задоріжна, Ж. МартінСантана, К. Пілова, Є. Рейнарес-Лара, Т. Решетілова та інші. Заслуговують на увагу роботи таких авторів, як Я. Будвилл, Й. Зотос, П. Мукерджі, Д. Наполі, В. Сібатров, Е. Цичла, Б. Янсен, у доробку яких є дослідження ґендерних ролей у рекламі Австралії, Великобританії, Іспанії, США, Швеції. Проблематику ґендерних стереотипів у рекламі вивчали іноземні (Уолін Л.Д., Т. Міллум, І. Гофман) та вітчизняні дослідники (Момоток О. Т, Бурейчак Т. С. та інші). Вплив реклами на жінок і чоловіків досліджують Решетілова Т., Довгань С., Пілова К.
Реклама формує систему соціальних, моральних і сімейних життєвих цінностей. Вони мотивують споживача, спрямовують на придбання товару.
Ґрунтовний аналіз ґендерних аспектів реклами у світі провела на основі досліджень за 1970–2002 рр. Л. Д. Уолін [6]. Дослідниця стверджує, що, незважаючи на існування упереджених репрезентацій фемінінності та маскулінності, їхня кількість з часом зменшується. Відмінності у репрезентації жінок та чоловіків у рекламі досліджують переважно у напрямках візуальних образів та контент-аналізів текстів.
Глядачі реклами пильніше розглядають представників протилежної статі. Зокрема, переваги протилежної статі на зображенні бачать приблизно в 1,7 разів частіше, ніж відносно своєї статі [4, с. 64 ] тому розглянемо особливості репрезентації жінок і чоловіків у рекламі на основі певних образів і моделей їхньої поведінки (табл. 1).
Отже, зображення чоловіків переважають у публічній сфері, яка зазвичай асоціюється із соціальним визнанням, професійною самореалізацією та соціальним статусом. Образ жінки переважно пов'язаний із хатніми справами.
Таблиця 1.jpg
Таблиця 1.jpg (138.8 Кіб) Переглянуто 1398 разів
Вітчизняне дослідження засвідчує існування значних відмінностей у репрезентації жінок та чоловіків у інформаційних програмах на українському телебаченні. Репрезентації жінок у домашньому середовищі (2,8% випадків від загальної сукупності) становлять 90%, чоловіків – лише 10 %, тоді як на робочому місці (23,4% випадків від загальної сукупності) це співвідношення складає відповідно 19,5% – жінки, 80,5% – чоловіки. Схожа ситуація складається й стосовно ґендерного розподілу експертів у телепрограмах: чоловіки у цій ролі бувають значно частіше, ніж жінки (82,8% – чоловіки, 10,3% – жінки і 6,9% – жінка та чоловік) [3, с. 135].
Аналіз візуального рекламного контенту показує, що героїв жіночої статі у рекламі більше (рис. 1).
Рисунок 1.jpg
Рисунок 1.jpg (85.14 Кіб) Переглянуто 1398 разів
Аналіз відсоткового розподілу ґендерно-вікових характеристик головних героїв реклами засвідчує, що найпоширенішою є практика, коли в рекламі головними героями є чоловіки та жінки одночасно – 41 %. Діти як головні герої рекламних роликів трапляються дуже зрідка, поширенішими є випадки зображення дітей разом з обома батьками, що свідчить про пріоритет повної сім'ї. Майже вдвічі частіше діти репрезентовані з матір’ю, аніж з батьком, що відображає нерівномірність розподілу батьківських обов’язків.
Реклама акцентує та підсилює соціальне уявлення значно більшої жіночої привабливості в молодості, оскільки серед жінок частка рекламних героїв віком 17–35 років становила 84,9 %, а серед чоловіків – 67,7 %.
Розглядаючи аудіо супровід реклами, вчені дійшли висновку, що більшості реклам голос за кадром належить чоловікові (56,5 %). Далі зі значним відривом є жіночий голос (24,6 %) та комбінований жіночий/чоловічий (15,9 %). Отже, роль експерта у більшості рекламних повідомлень закріплена за чоловіком [1, С. 233, 236].
Вивчення текстів рекламних продуктів дало вченим можливість порівняти їх особливості для жінок і чоловіків (табл. 2).
Таблиця 2.jpg
Таблиця 2.jpg (190.22 Кіб) Переглянуто 1398 разів
На основі проведеного огляду дослідженьґендерних аспектів реклами, особливостей образів жінок і чоловіків у рекламі, специфіки рекламних текстів для жінок і чоловіків можна сформулювати наступні особливості споживчої поведінки та ставлення до реклами жінок і чоловіків:
1) прагнення до елегантності та використання різноманітних новомодних аксесуарів як в одязі, так і у побуті для жінок набагато важливіше, ніж для чоловіків;
2) жінки, як правило, вимогливіші у виборі необхідних речей, хоч це капелюхи чи косметика, предмети розкоші чи елементи оформлення інтер’єру помешкань;
3) жінки більше за чоловіків схильні до впливу моди, приділяють більше уваги своєму зовнішньому вигляду, здоров’ю і тощо;
4) жінки є цільовою аудиторією реклами товарів для дітей;
5) чоловіки скрупульозніші у виборі автомобілів, радіоелектронної апаратури, спортивних знарядь та інших технічних виробів, інструментів та інвентаря;
6) неодружені чоловіки та незаміжні жінки надають перевагу іншим товарам, ніж одружені та заміжні; потреби бездітних сімей відрізняються від сімей з дітьми.
Врахування відмінностей між сприйняттям контенту реклами жінками й чоловіками дозволяє будувати ефективні рекламні комунікації, але у сучасній українській рекламі домінують ґендерні стереотипи, що базуються на незмінності моделей поведінки та ґендерних ролей протягом тривалого часу.

Список використаної джерел:
1. Бурейчак Т. С.Рекламні стратегії конструювання нормативних ґендерних дискурсів. Вісник Львів. ун-ту. Сер. cоціол. 2008. Вип.2. С. 228–242.
2. Зазимко О.В., Корольчук М.С., Корольчук В.М. Психологія реклами: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 384 с.
3. Мельник Т. Ґендерний аналіз українського суспільства. Київ : ПРООН, 1999. 294 с.
4. Решетілова Т., Довгань С., Пілова К. Ґендерні особливості сприйняття зовнішньої реклами. Маркетинг в Україні. 2018. № 4. С. 59–70.
5. Тєлєтов О.С., Тєлєтова С.Г. Особливості гендерно та демографічно орієнтованих рекламих текстів. Маркетинг і менеджмент інновацій, 2016, № 4. С. 121-133.
6. Wolin L.D. Gender issues in advertising – An oversight synthesis of research: 1970–2002. Journal of advertising research. 2003. March. P. 111–129.
 
Lenakh
Повідомлень: 2
З нами з: Чет листопада 19, 2020 4:07 pm

Re: ВІДМІННОСТІ РЕКЛАМНИХ ПРОДУКТІВ ДЛЯ ЖІНОК І ЧОЛОВІКІВ

Чет листопада 19, 2020 4:39 pm

Наразі більшість людей намагаються бути гендерночутливими в повсякденному житті і поступово стереотипна поведінка, яка нав’язувалася патріархальним вихованням, поступається таким поняттям як «рівність», «свобода», «солідарність».

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість