вова гончарук
Тема Автор
Повідомлень: 49
З нами з: Сер листопада 11, 2020 7:49 am

МЕТОДИ ЕКСПАНСІЇ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ МЕРЕЖЕВОГО ТИПУ

Сер листопада 18, 2020 5:13 pm

Янчишина Т. О., студентка
Науковий керівник: к.е.н., старший викладач Буторіна В.Б.
Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

В Україні сьогодні активізувалися інтеграційні процеси, з’явилися нові великі торговельні об’єкти. Експансія на ринок є однією з визначальних задач суб’єкта господарювання мережевого типу, тому потребує додаткового дослідження.
Проблемам управління розвитком торговельних мереж приділяють увагу у своїх працях В.В.Апопій, О.О.Бакунов, І.О.Бланк, Н.Голошубова, О.О.Кавун, А.А.Мазаракі, А.М.Павлова. Регіональні фактори розвитку торговельних підприємств мережевого типу відображені у дослідженнях Н.О. Власової, О.В. Колючкової, М.І. Долішнього а інших.
Найбільші темпи зростання мають сучасні види торговельних форматів: гіпер-, супер-, мінімаркети, дискаунтери, Сash and Сarry; а також нові формати для нашої країни – магазини на заправних станціях, моли. На українському ринку спеціалісти відзначають зміни в культурі споживання за структурою купівлі та відвідування торгових підприємств. У зв’язку з цим відмічається зростання кількості торгових центрів, де можна купити не тільки продукти на тиждень, але і все необхідне.
Світовий і український досвід підтверджують, що об’єднання магазинів у єдину мережу – ефективніший шлях розвитку роздрібної торгівлі. Зіставлення основних переваг і недоліків цієї форми організації бізнесу наведено у рис. 1.
Рис 1.jpg
Рис 1.jpg (180.6 Кіб) Переглянуто 1179 разів
Розвитку торговельної мережі сприяють наступні зовнішні чинники:
1. Стандартизація і уніфікація потреб споживачів.
2. Потреба у вирівнюванні рівнів економічного розвитку регіонів.
3. Дефіцит часу на придбання товарів.
4. Зростання кількості покупців з середнім рівнем доходів.
5. Зростання уваги покупців до розповсюджених світових брендів [1, С. 16].
Торгові мережі поряд із незалежними підприємствами мають більше переваг і можуть ефективніше конкурувати і функціонувати у глобалізованому ринковому просторі. Водночас торговельні мережеві підприємства повсякчас стикаються з необхідністю пошуку нових напрямів і стратегій розвитку.
Виділяють шість напрямів розвитку торговельних мереж (табл. 1):
Таблиця 1.jpg
Таблиця 1.jpg (177.03 Кіб) Переглянуто 1179 разів
Стратегічно торговельні мережі потребують вибору найбільш ефективних методів експансії. Проаналізуємо найбільш поширених серед них (табл. 2)
Таблиця 2.jpg
Таблиця 2.jpg (200.64 Кіб) Переглянуто 1179 разів
Суб’єкти господарювання обирають напрямок розвитку, виходячи з поставленої мети. Але їм потрібно бути готовим до того, що зростання може бути повільним чи швидким.
Можливий стратегічний вибір торговельних мереж:
1. Продаж бізнесу при наявності вигідної пропозиції чи продовження його розвитку.
2. Органічне зростання чи намагання поглинути більш дрібних конкурентів.
3. Створення власних підприємств чи використання франчайзингових схем.
4. Суворе дотримання вимог обраного формату чи гнучке варіювання в залежності від умов середовища.
На практиці розглянуті методи експансії торговельними мережами використовуються послідовно в залежності від фази свого життєвого циклу. Саме завдяки поєднанню вказаних методів торговельні підприємства мережевого типу пролонговують своє успішне функціонування на ринку.
Отже, найбільш поширинеми напрямами сучасної експансії торгівельних мереж є органічне зростання, злиття/придбання, стратегічні альянси. Проте потрібно запобігати витісненню інших, невеликих магазинів, які торгують обмеженим асортиментом товарів та обслуговують мешканців найближчих житлових будинків. Підсумовуючи, зазначаємо, що для подальшого розвитку торгових мереж першочерговою залишається необхідність законодавчого регулювання галузі, її стратегічне поєднання з науковими дослідженнями та розробками та налагодження співпраці з установами вищої школи.

Список використаних джерел:
1.Роздрібні торговельні мережі: регіональні фактори розвитку. Н.О. Власова, О.В. Колючкова. Харківський державний університет харчування та торгівлі. Харків. 2012. 255 с.
2.Оптова торгівля в Україні. А.А. Мазаракі, Г.М. Богославець, О.М. Трубей, А.М. Носуліч. Київ. 2016. 208 с.
3. Речун О.Ю. Аналіз та оцінка підприємницької діяльності об’єктів роздрібної торгівлі у регіонах держави. Економічний форум. 2/2017. С. 132–139.
4. Сподар К. В., Лісніченко О. О. Торговельні мережі : опорний конспект лекцій. Харків : ХДУХТ, 2017. 97 с.
5. Швестко О.В. Тенденції та пріоритети провідних торговельних мереж в управлінні продажем товарів. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2015. Вип. 15. Ч. 5. С.83–86.
 
Nataliia
Повідомлень: 6
З нами з: П'ят листопада 20, 2020 9:14 am

Re: МЕТОДИ ЕКСПАНСІЇ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ МЕРЕЖЕВОГО ТИПУ

П'ят листопада 20, 2020 9:21 am

Не погоджуюсь з автором щодо слова "експансія" у назві роботи. Багаторічний розвиток торговельних мереж у своїй суті навряд чи можна назвати експансією, оскільки створене конкурентне середовище, всі гравці грають за єдинами правилами, не отримуючи привілеїв.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість