вова гончарук
Тема Автор
Повідомлень: 49
З нами з: Сер листопада 11, 2020 7:49 am

ІННОВАЦІЙНІ ПОСЛУГИ ЯК ГОЛОВНИЙ ЧИННИК ЗРОСТАННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ГОТЕЛЬНОГО СЕКТОРУ

Сер листопада 18, 2020 10:43 am

Горищак А. А., магістрант
Матушко А. А., студентка
Науковий керівник:
к. е. н.,доцент Кирилюк І. М.
Уманський державний педагогічнийуніверситет імені Павла Тичини

Готельне господарство являє собою галузь економіки, розвиток якої забезпечує значні бюджетні надходження, сприяє підвищенню зайнятості населення, а також зростанню рейтингу держави та її окремих міст у світовому господарстві. Сфера інновацій всеосяжна, вона не тільки охоплює практичне використання науково-технічних розробок та винаходів, але й включає зміни в продукті, процесах, маркетингу, організації.
Першу та найбільш змістовну дефініцію інновацій запровадив австрійський економіст Й. Шумпетер у праці «Теорія економічного розвитку». Він вперше ввів поняття «нова комбінація» та зазначив, що «виробництво – це комбінування доступних ресурсів та сил. Виробляти інші предмети чи ті самі предмети, але іншим методом, означає комбінувати ці ресурси та сили різними способами [10, с. 75]. Результативність інноваційного процесу включає технологічну, економічну, соціальну й екологічну ефективність, кожна із яких характеризується власною системою оціночних показників.
Економічна ефективність визначається як досягнуті результати економічної діяльності чи реалізації економічних заходів, які характеризується відношенням одержаного економічного прибутку (результату) до витрат ресурсів, що обумовили одержання цього результату [7, с. 141-145]. Соціальна ефективність відображає результати соціальної діяльності, характеризує співвідношення одержаного ефекту до витрат та встановлює їх відповідність цілям і соціальним інтересам суспільства. Екологічна ефективність характеризує вплив результатів інноваційної діяльності суб‘єктів підприємництва на навколишнє середовище [7, с. 46-148].
Отже, інноваційна діяльність – це особливий вид діяльності, який пов’язаний із застосуванням наукових досліджень і розробок для створення нового чи покращеного продукту, який пропонується на ринку, в новий чи покращений технологічний процес або якісно новий підхід до організації виробництва та надання конкурентоспроможних послуг [8, с. 59].
Класифікація інновацій – це надзвичайно важлива дослідницька процедура, складова мета спеціальних наукових праць. Й. Шумпетер сформулював класичну класифікацію інновацій, виділяючи п‘ять «нових комбінацій» :
1) виготовлення нового, тобто ще не відомого споживачам блага;
2) упровадження нового, тобто певній галузі промисловості ще практично невідомого методу (способу) виробництва, в основі якого не обов'язково лежить нове наукове відкриття і який може полягати також у новому способі комерційного використання відповідного товару;
3) освоєння нового ринку збуту, тобто такого ринку, на якому до цих пір дана галузь промисловості цієї країни ще не була представлена, незалежно від того, існував цей ринок раніше чи ні;
4) отримання нового джерела сировини або напівфабрикатів незалежно від того, існувало це джерело раніше або просто не бралося до уваги, або вважалося недоступним, або його ще тільки належало створити;
5) проведення відповідної реорганізації. [10, с. 15].
Залежно від причин виникненнярозрізняють реактивні та стратегічні інновації. Реактивні інновації впроваджуються під час оборонної стратегії готельного підприємства та характеризуються як реакція на зміни у діяльності готелю-конкурента. Готельне підприємство змушене використовувати такі інновації для забезпечення свого виживання в конкурентній боротьбі. Стратегічні інновації, метою яких є отримання конкурентних переваг у перспективі. пов'язані з прагненням підприємства досягти технічного й ринкового лідерства шляхом створення та впровадження нових товарів та послуг. Таким чином готельне підприємство досягає успіху швидше від своїх суперників [3, с. 95].
За інноваційним потенціалом готельні інновації поділяються на: радикальні, комбінаторні та модифіковані. Радикальні інновації характеризуються використанням принципово нових технологій та елементів інтер’єру, впровадження нових видів готельних послуг або ж застосуванням новітніх методів управління. Прикладом може бути відкриття особливих, виняткових готелів, що мають власну «родзинку». Наприклад в Болівії, знаходиться один з незвичайних готелів світу – готель Паласіо-де-Саль, повністю побудований з соляних блоків, а маєток Finn Lough в Північній Ірландії пропонує своїм гостям відпочинок в прозорих будинках-міхурах, які розташовуються в лісі на березі озера в самому серці ірландського лісу. Поруч зі стокгольмським аеропортом, Арланда, працює хостел Jumbo Stay. Таке розташування зумовило і дизайн закладу − номери розміщені на борту літака Boeing 747. В портовому містечку Страворен, що в Голандії, всі номери в готелі – це величезні винні бочки, об’єм яких – 14500 л. Причому це дійсно колишні бочки для вина. Колись вони стояли в місцевій виноробні «Albada’s» і використовувалися для зберігання вина. [4].
До радикальних інновацій також треба віднести концепцію екологічних готелів, які намагаються знизити шкоду, завдану екології. . Зв’язок людини з природою останнім часом набуває усе більшої популярності серед туристів. Наслідком даної тенденції є те, що відбувається будівництво готелів в екологічно чистих регіонах, формування «зелених» поверхів і номерів у звичайних міських готелях. При облаштуванні цих номерів застосовують екологічно чисті матеріали, звертаючи особливу увагу на економію природних ресурсів і мінімальне вторгнення в природне середовище. Так, готель Hoshinoya Karuizawa у Японії, електрику для потреб виробляє на власній гідростанція, що працює завдяки гірським потокам. Крім того, всі продукти, що надходять на кухню, вирощені на власних фермах, і кожен постоялець, при бажанні, може взяти участь у зборі або посадці. Інший готель The Scarlet (Англія), використовує дощову воду і сонячні батареї для забезпечення. Всі елементи інтер’єру в готелі виготовлені тільки з натуральних або перероблених матеріалів [9].
Комбінаторні інновації передбачають нове конструктивне об'єднання елементів відомих послуг, які у такій комбінації раніше не використовувалися. Прикладом може слугувати номер певної категорії з особливим набором послуг, які вже включені у вартість: користування басейном, відвідання фітнес-центру, безкоштовний паркінг та ін. Отже, створюється певна комбінація різноманітних послуг, які раніше існували окремо одна від одної та сплачувалися у процесі користування, а тепер складають перелік пропозицій, які клієнт може отримати безкоштовно.
Прикладом модифікованих інновацій можуть бути грамотно побудовані системи он-лайн бронювання та впровадження в індустрію гостинності нових комп’ютерних технологій, які докорінно змінили спосіб ведення готельного бізнесу. Це дозволяє власникам підприємств розв’язати низку проблем і створили масу зручностей клієнтам. Нові технології, зокрема Інтернет з метою просування готельних продуктів і послуг, зменшують витрати і забезпечують споживачам підвищений комфорт [8, с. 223-235].
Готельні підприємства України в сучасних умовах функціонують у середовищі багатовимірної конкуренції, за якої ефективне господарювання залежить від своєчасного впровадження інновацій. Сутність інноваційної політики готельного підприємства розглядається як сукупність принципів та заходів, спрямованих на вдосконалення основних процесів надання послуг із метою реалізації інноваційної стратегії. Зростання конкуренції в сфері готельного господарства вимагає використання інноваційних методів управління персоналом, матеріальними ресурсами, інформацією, впровадження інфраструктурних і технологічних та інших інновацій в діяльність готельних підприємств.

Список використаних джерел:
1. Власова Т. И., Карташева Р. А. Инновационные направления повышения эффективности функционирования туристской отрясли. Вестник Национальной академии туризма. 2011. С. 19-21.
2. Кирилюк І. М. Роль інновацій у розвитку готельно-ресторанного бізнесу. Збірник тез доповідей І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Стратегічні перспективи готельно-ресторанного бізнесу в Україні: досвід, проблеми та інновації» (14-15 лютого 2019 року). Житомир, 2019. С. 17-19.
3. Михайліченко Г. І. Інноваційний розвиток туризму: монографія. Київ: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2012. 608 с.
4. Нестерук М. М. Инновации в гостиничном бизнесе. URL: http: // is.park.
5. Николаев А. И. Инновационное развитие и инновационная культура // Наука и наукознание. 2001. ғ 2. С. 54-65.
6. Обзор программ лояльности и их использование гостиницами. URL: http: //prohotelia.com.ua.
7. Русавська В.А., Коротін С.М., Твердохліб Ю. С. Математико-статистичні методи оцінювання рівня інноваційного потенціалу готельних господарств // Стратегія розвитку України. Київ: НАУ, 2018. ғ 2. С. 141-148.
8. Харів П. С. Інноваційна діяльність підприємства та економічна оцінка інноваційних процесів. Тернопіль: Економічна думка, 2003. 326 с.
9. Чувуріна К. В. Тенденції розвитку готельного господарства в умовах глобалізації. URL:http://www.rusnauka.com.
10. Шумпетер Й. А. Теория экономического развития [пер. с нем. В. С. Автономов, М. С. Любский, А. Ю. Чепуренко]. Москва: Прогресс, 1982. 455 с.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість