mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

ФОРМУВАННЯ РОЗВАЖАЛЬНОЇ СКЛАДОВОЇ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Чет листопада 17, 2022 6:16 am

Косуліна О.В., здобувач вищої освіти
Науковий керівник:
канд. екон. наук, доцент Слатвінська Л. А.
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Відпочинок, дозвілля та розваги, як і праця, є невід’ємними складовими життєдіяльності людини. Розважаючись та відпочиваючи, людина задовольняє свої духовні потреби. З метою підвищення конкурентоспроможності і прибутку, заклади ресторанного господарства намагаються запроваджувати інноваційні форми обслуговування та організовувати відпочинок, дозвілля та розваги.
Немає універсального розважального рішення для закладів ресторанного господарства; кожна операція має свою унікальну споживчу базу та індивідуальність. Тому пошук індивідуальних рішень, які відповідають закладу ресторанного господарства та бюджету, є ключовим кроком до успіху [1, c. 87].
Організація дозвілля є одним з основних напрямків діяльності закладів ресторанного господарства. Організація дозвілля являє собою особливий вид діяльності закладів ресторанного господарства, яка забезпечує клієнтам смачну їжу, відпочинок, розваги і т.д.
Організація розважальної складової в закладах ресторанного господарства повинна будуватись за наступними принципами: попередня підготовленість до споживання розваг; різноманітність розваг; дотримання періодичності споживання розваг; комбінування розваг з іншими заняттями.
Сучасний етап ринку дозвілля багато в чому пов’язаний з процесами створення і розширення самої індустрії виведення на ринок нових форм дозвілля [2].
Дозвілля у закладах ресторанного господарства – це важливий напрямок діяльності закладу, що передбачає в додаток до основної послуги харчування, проведення різних занять у вільний час, за допомогою яких задовольняються фізичні та психічні потреби людини.
Організація розважальної складової в закладах ресторанного господарства включає: музичне обслуговування; спортивні ігрові види розваг; ігри з грошовим виграшем; розважальні шоу-програми [3].
При закладі ресторанного господарства може бути організований широкий спектр розважальних послуг.
Послуга – це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті.
Невіддільність послуг – одна з основних характеристик послуг, яка полягає в тому, що вони одночасно надаються і споживаються. Їх не можна відділити від джерела незалежно від того, надається послуга людиною або машиною. Їх не можна зберігати для подальшого продажу або використання, в цьому полягає їх недовговічність.
Непостійність якості послуг полягає в тому, що їхня якість може дуже сильно змінюватися залежно від того, хто, коли, де і як їх надає.
В умовах жорсткої конкуренції на ринку ресторанного господарства для залучення і збереження споживачів, які користуються певним закладом, необхідно створювати неповторну атмосферу, щоб споживачі захотіли повернутися в заклад знову і знову [4, c. 255].
Програма дозвілля повинна включати різноманітні за формою та змістом заходи, які б залучали якомога більше учасників. Розробка та підготовка такої програми охоплює кілька етапів: формування задуму; планування програми; реалізацію; завершення.
Для того, щоб реалізувати програму дозвілля у ресторанному підприємстві необхідно врахувати різні фактори, що обумовлюють вибір розваг, тип, спеціалізацію закладу та основні завдання, що ставить перед собою керівництво закладу ресторанного господарства.
Для відпочиваючих потреба, в розвагах стоїть на третьому місці після смачної й різноманітної їжі, комфортабельної й затишної кімнати. Тому розважальна складова в закладах ресторанного господарства займає одне з головних місць.
Індустрія гостинності набуває швидких темпів розвитку. Щоб встояти на ринку та втримати існуючі позиції, потрібно шукати нових шляхів поліпшення фінансово-економічного стану. Постійно виникає необхідність знаходити нові варіанти вдосконалення процесу обслуговування споживачів закладів ресторанного господарства для успішного існування на ринку ресторанних послуг та підвищення прибутку.
Якість обслуговування та якість надання послуг – є невід’ємними складовими ефективності роботи закладу ресторанного господарства, завдяки яким можливо втримати споживача. Підвищення якості обслуговування у закладах ресторанного господарства можливе саме завдяки якісній організації дозвілля та розваг, що є необхідним заходом підвищення ефективності роботи підприємства.
Організація відпочинку, дозвілля і розваг є однією з популярних видів розваг, яку не кожен заклад ресторанного господарства може собі дозволити. Вона впливає на позитивну оцінку роботи закладу. Це своєрідні додаткові послуги клієнтові, мета яких розбудити в ньому позитивні емоції, під час святкування, відчути задоволення від відпочинку й бажання повернутися в цей заклад ще раз.
Організація дозвілля в закладах ресторанного господарства включає такі складові:
завдання дозвілля: (розвиток культури людини; виховання; формування і розвиток особистості; формування оптимістичного настрою; відновлення духовних і фізичних сил);
фактори, що обумовлюють вибір розваг: (демографічні; рівень доходів населення; спосіб життя людини; рівень культури людини; психологічні особливості людини; рівень розвитку індустрії дозвілля).
Таким чином, організація активного та змістовного дозвілля в закладах ресторанного господарства потребує великих зусиль та залучення кваліфікованого персоналу. Опиратися на творчі види дозвіллєвих занять, на забезпечення прямої участі в них кожної окремої людини головний шлях формування в ній особистісних якостей, які сприятимуть змістовному й активному проведенню дозвілля.
Для багатьох відвідувачів розваги відіграють важливу роль у створенні веселої та розслаблюючої атмосфери в закладі ресторанного господарства. Відповідно до квартального звіту споживачів і операторів Technomic за четвертий квартал 2021 року, внутрішня атмосфера важлива для більш ніж половини споживачів: 38% вважають, що музика є важливою, 31% вважають, що технічні зручності важливі, а 28% вважають, що телевізори важливі.
Таким чином, розваги можуть бути основним фактором диференціації в боротьбі за патронаж і заохочення постійних клієнтів.
Отже, вміння правильно організувати дозвілля є досить важливим фактором у розвитку організаційної діяльності ресторанного господарства, і приносить хороший прибуток підприємству.

Список використаних джерел:
Архіпов, В. В. Організація ресторанного господарства: навч. посіб. 2-ге вид. Київ: ЦУЛ, 2010. 280 с.
Організація відпочинку, дозвілля і розваг. URL: https://pidru4niki.com/11540510/turizm/ ... lya_rozvag (дата звернення: 17.10.2022).
Організація дозвілля в закладах ресторанного господарства. URL: https://pidru4niki.com/17280924/turizm/ ... spodarstva (дата звернення: 17.10.2022).
Ткачова С. С. Особливості конкуренції в ресторанному бізнесі. Вісник Донецького інституту туристичного бізнесу. 2011. № 15. С. 252–258.
 
veniamin.shcherbak
Повідомлень: 2
З нами з: Чет листопада 17, 2022 9:21 am

Re: ФОРМУВАННЯ РОЗВАЖАЛЬНОЇ СКЛАДОВОЇ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Чет листопада 17, 2022 12:20 pm

При умові створення власного ресторану, на що би ви більше всього звернули увагу у розважальній складовій?

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість