mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

СУТНІСТЬ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Чет листопада 17, 2022 4:23 am

Заграничний М. О., здобувач вищої освіти
Науковий керівник:
канд. екон. наук, доцент Бовкун О. А.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

В умовах жорсткої конкуренції сучасного ринку, маркетинг відіграє важливу роль в діяльності будь-якого підприємства, так як він дозволяє встановити оптимальний взаємозв’язок між підприємством та зовнішнім підприємницьким середовищем, частиною якого він є.
Сьогодні маркетинг розуміється як вираз орієнтованого на ринок управлінського стилю мислення, для якого характерні творчі, стабільні і нерідко агресивні підходи. Тому маркетингова діяльність підприємства повинна бути спрямована на довгострокове його існування, на його стійкість, міцні і тривалі зв’язки із споживачами чи іншими учасниками ринку, підвищення конкурентоспроможності пропонованих товарів та послуг.
Цьому спонукає розвиток ринкових відносин в Україні, які потребують перебудови економічного мислення менеджерів, пошуку більш ефективних способів і засобів задоволення потреб особистості і суспільства, виявлення пріоритетних, соціально орієнтованих напрямків економічного розвитку суспільства.
На основі аналізу наукової літератури [1-3] встановлено, що основними сутнісними характеристиками маркетингової стратегії є:
- маркетингова стратегія довгостроково орієнтована й має узгоджуватися з головною метою діяльності підприємства та його місією;
- маркетингова стратегія не є різновидом генеральної стратегії, але створюється як похідна від неї та дає можливість забезпечити виконання маркетингових цілей;
- маркетингова стратегія виступає фундаментом для довготермінового й оперативного планування діяльності;
- в основу маркетингової стратегії покладені потреби споживача. На основі вивчення потреб споживачів можна прогнозувати, тобто передбачати майбутнє;
- у сучасних умовах господарювання маркетингова стратегія підприємства носить адаптивний характер, надаючи йому можливість пристосування до змін зовнішнього середовища та отримання стійкості. Таким чином, маркетинговій стратегії властивий динамічний характер;
- маркетингова стратегія є засобом досягнення стійкості на ринку в умовах конкурентної боротьби. Для цього підприємство використовує відповідні маркетингові інструменти, які відповідають змінам запитів споживачів і діють ефективніше, ніж у конкурентів.
Характерні особливості маркетингової стратегії підприємства виявляються в тому, що вона орієнтована на довгострокову перспективу; є засобом реалізації маркетингових цілей підприємства; на основі результатів маркетингового стратегічного аналізу; має певну підпорядкованість в ієрархії стратегій підприємства; визначає ринковий напрямок діяльності підприємства; є невід’ємною частиною формування маркетингової стратегії, яка має певну логічність, послідовність і циклічність.
Розробка і реалізація маркетингової стратегії підприємства є творчою справою, основаною на можливостях конкретних організацій, тобто по суті, ноу-хау. Тому на практиці стратегія кожної фірми унікальна.
Враховуючи виділені сутнісні характеристики маркетингової стратегії та на основі узагальнення існуючих трактувань, можна запропонувати авторське визначення. Отже, маркетингова стратегія – це довготермінова орієнтована модель маркетингової діяльності, що містить сукупність маркетингових інструментів, які постійно коригуються під впливом змін зовнішнього та внутрішнього середовищ, дають змогу досягати поставлених маркетингових цілей та сприяють формуванню конкурентних переваг.
У даному визначенні враховано такі аспекти:
- довготермінова орієнтованість підкреслює прогностичний характер маркетингової стратегії та можливість її адаптації залежно від ринкових змін;
- маркетингова стратегія включає комплекс маркетингових інструментів та визначає їх загальний напрямок;
- урахування змінних умов внутрішнього та зовнішнього середовищ дає змогу краще усвідомити та сформулювати маркетингові цілі, а також коригувати їх залежно від потреби.
Виникає необхідність постійного моніторингу маркетингового середовища та зіставлення його з можливостями підприємства. У свою чергу, стратегічний маркетинг стикається з проблемою нестачі вхідної інформації, необхідної для прийняття рішень. Для успішного функціонування підприємства в сучасних умовах необхідна правильно розроблена та ефективна стратегія маркетингу. Але, для того, щоб правильно її розробити, необхідно дати правильне трактування поняттю «маркетингова стратегія». Лише розробка конкретного плану заходів дозволить вітчизняним підприємствам закріпитися на ринку та бути достатньо конкурентоспроможними.

Список використаних джерел:
Близнюк С. В. Стратегічний маркетинг торгівельної фірми: методичні і організаційні аспекти управління. Київ: Логос. 2009. 150 с.
Телетов О. С. Маркетинг у промисловості. Київ: Центр навчальної літератури. 2017. 248 с.
Оснач О. Ф., Пилипчук В. П., Коваленко Л. П. Промисловий маркетинг. навч. посібник. Київ. 2009. 365 с.
 
Наталія Білошкурська
Повідомлень: 12
З нами з: Чет листопада 17, 2022 7:01 am

Re: СУТНІСТЬ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Чет листопада 17, 2022 7:35 am

Цікавить думка автора: які зміни відбулися у парадигмі маркетингового стратегічного планування ХХІ століття?
 
Анастасія_Б
Повідомлень: 6
З нами з: Чет листопада 17, 2022 8:40 am

Re: СУТНІСТЬ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Чет листопада 17, 2022 8:51 am

Чи всі підприємства повинні мати дану стратегію?
 
Ольга Корнєєва
Повідомлень: 2
З нами з: Чет листопада 17, 2022 1:24 pm

Re: СУТНІСТЬ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Чет листопада 17, 2022 1:45 pm

На який термін доцільно розробляти маркетингову стратегію?

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 0 гостей