slaven94
Адміністратор сайту
Тема Автор
Повідомлень: 83
З нами з: Чет січня 01, 1970 12:00 am

ФІНАНСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА РОЗВИТОК

Сер жовтня 30, 2019 12:26 pm

Мейлах О. В., студентка
Науковий керівник:
к.е.н., доцент Школенко О. Б.
Національний авіаційний університет

Формально стартап зазвичай визначають як нещодавно створену або таку, що знаходиться в процесі створення, компанію, бізнес-модель функціонування якої базується на інноваційній ідеї. Основою успішності стартапу є покладена в його основу інноваційна ідея, що забезпечить нову споживчу цінність. Також, важливою складовою для ведення інноваційної підприємницької діяльності є команда стартап проекту. Для успішності і прибутковості компанії, стартапери повинні доповнювати один одного маючи спільні риси [1; 2; 3].
Головною проблемою інноваційного бізнесу є складність отримання фінансування. Маючи навіть геніальну ідею, організувати виробництво, без зовнішньої матеріальної допомоги молодим підприємцям неможливо. Фінансову допомогу надають тільки кращим проектам, саме тому відбуваються різні конкурси, які допомагають людям з інноваційними проектами пробитися на ринок і створити свою компанію [4].
За даними світового рейтингу стартапів сервісу Startup Ranking, Україна посідає 43 місце серед 150 країн. За результатами аналізу, в Україні у 2019 р. зареєстровано щонайменше 254 стартап-компанії (табл.1).
Таблиця 1
Рейтинг країн за кількістю стартапів- компаній*
Країна Місце у рейтингу Кількість зареєстрованих компаній
США 1 47213
Індія 2 6850
Нідерланди 12 863
Росія 19 580
Україна 43 254
Іран 47 208
Естонія 50 151
*Джерело: сформовано автором на основі даних [4]

В процесі свого розвитку, стартап проходить три типових стадії:
- перша стадія це, так звана, допроектна, яка охоплює часовий період, що триває від моменту зародження ідеї до виходу товару на ринок.
- другою стадією являється сам стартап, що є вирішальною для будь-якого проекту.
- третьою стадією є, так званий, вихід, що передбачає вихід з бізнесу бізнес-ангелів та венчурних інвесторів, які брали участь у фінансуванні стартап проекту, та масштабуванні бізнесу [3].
Значна частина великих вітчизняних підприємств, якщо і реалізують інноваційну діяльність, то надають перевагу використанню внутрішніх ресурсів, які є дуже обмеженими.
В якості причин відсутності попиту на стартапи з боку вітчизняних корпорацій називають такі [2]:
- традиційний брак коштів;
- погана поінформованість про існуючі проекти;
- відсутність ринкового стимулу та потенціалу;
- висока ризикованість подальшого масштабування;
- відсутність підтримки інноваційного підприємництва з боку держави.
Маркетинговий успіх інновації є заздалегідь не відомим та важко передбачуваним. Складність полягає в тому, що високотехнологічні стартапи працюють в інноваційному полі, що зумовлює високі ризики стосовно сприйняття нових продуктів бізнесу ринком. Фахівці виділяють такі найбільш розповсюджені ризики, що зустрічаються під час запуску стартапів [4; 5]:
- неправильно підібрана команда;
- відсутність належного фінансування.
- неадекватна оцінка бізнес-ідей;
- невідповідність бізнес-моделі стартапу;
Проте створити в Україні стартап, який потенційно здатен стати розширеною компанією, яка матиме перспективи, на думку експертів, можна. З’являються венчурні фонди і інвестиційні компанії, бізнес-інкубатори і акселератори, бізнес-ангели і серійні інноваційні підприємці. Поки що їх мало, але вони вже готові розглядати і підтримувати стартап проекти в пріоритетних галузях [4].
На сьогодення спостерігається значне піднесення у розвитку українських стартапів, які доволі швидко розвиваються і мають багато користувачів. Але зацікавленість держави в сучасних інноваційних проектах мала, що змушує новостворені компанії співпрацювати з іноземними інвесторами, за допомогою яких, можна втілити проекти в життя та стати конкурентоспроможними. Саме тому, необхідно сприяти ефективному функціонуванню стартапів в Україні, створювати механізми для підвищення результативності їхньої діяльності на вітчизняному ринку для успішного розвитку українських підприємств.

Список використаних джерел:
1. Кравченко М. О. Розвиток стартап компанії на основі співробітницького підходу / М. О. Кравченко // Інтелект ХХІ: науковий економічний журнал. – 2016. – Випуск 5. – С. 75 – 79.
2. Попко О. В. Сучасна парадигма стартапів у бізнесі / О. В. Попко, М. В. Мальчик // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». – 2014. – № 811: Логістика. – С. 275 – 279.
3. Українська асоціація інвестиційного бізнесу: Офіційний сайт. – Режим доступу: http://www.uaib.com.ua.
4. Світовий рейтинг стартап-сервісу STARTUPRANKING [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.startupranking.com/countries.
5. Top 20 Reasons Why High Tech Startups Fail. (2014). Online Media, Marketing, Business & Technology Discussions. URL: http://joopcrijk.com/startup-businessfailure.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей