slaven94
Адміністратор сайту
Тема Автор
Повідомлень: 83
З нами з: Чет січня 01, 1970 12:00 am

КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ТА ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ: ШЛЯХ ДО ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ

Сер жовтня 30, 2019 12:32 pm

Параніч А. Г. студентка
Науковий керівник:
к.е.н., доцент Школенко О. Б.
Національний авіаційний університет

На сьогоднішній день на ринку України кожний вид бізнесу ставить перед собою завдання своєчасно інформувати власних споживачів для того, щоб максимально вигідно та швидко продати свої товари чи послуги. Проаналізувавши тенденцію за останні роки, варто зазначити, що поширення набуває система електронної комерції , яка здійснює контроль і аналіз попиту та пропозиції на ринку для того, щоб здійснювати результативну, маркетингову політику для будь-якого бізнесу. З метою реалізації та втілення засад електронної торгівлі ефективно використовувати всесвітню мережу Інтернет, яка сприяє заощадженню коштів та зберігає резерв часу на здійсненні взаєморозрахунків [1].
Стратегічною метою України в найближчі десятиліття являється активний розвиток цифрової економіки разом з електронним бізнесом. Цифрові технології повинні бути рушійною силою інновацій для нашої економічної системи. Цифрова економіки сприяє створенню нових ринкових стимулів, мотивацій цим самим формуючи потреби щодо використання цифрових технологій у різноманітних секторах промисловості, бізнесу та суспільства. Основним ресурсом для успішної діяльності цифрової економіки є данні, які генеруються та забезпечують якісну взаємодію між усіма аспектами ринкової економіки. Ключовими цілями даної економіки на ринку є залучення інвестицій в Україну, технологічна модернізація промисловості та створенням можливостей для реалізації суспільних ресурсів [2].
Важливим показником формування цифрової економіки та інформаційного суспільства в Україні є застосування усіх можливостей сучасних ІКТ (інформаційно-комунікаційні технології) для створення інформації та здобуття нового досвіду, що буде сприяти успішні роботі людей на підприємствах та в інших установах. Дані технології за умов інтенсивного розвитку ринкових відносин є одним із найважливіших елементів ефективного керування [6].
Рівень розвитку ІКТ в Україні можна оцінити за загальними показниками використання комп’ютерної техніки та мереж телекомунікацій. За дослідженнями Державної служби статистики 91,1% підприємств з усіх регіонів України користуються комп’ютерними приладами у своїй діяльності. Найвищий рівень комп’ютеризації мають ті підприємства, які здійснюють свою діяльність у галузі фінансового посередництва, надання кредитів та депозитів, страхування – 99,6% усіх провідних підприємств. Незважаючи на те що оцінки державного статистичного органу є оптимістичними, міжнародні спостереження свідчать про те, що українські показники розвитку цифрової економіки в порівнянні з іншими країнами Європи знаходяться на досить низькому рівні [2; 5].
Якщо ж брати до уваги окремо розвиток електронного бізнесу в України, то доцільно буде сказати, що на даному етапі він знаходиться на початковому рівні В2В-сегменту, але має досить перспективні можливості для швидкого розвитку. Сприятливими тенденціями для цього є розвиток електронної комерції, зростання попиту на використання інтернет-послуг. В Українській економіці здійснення торгівлі в Інтернеті є одним із найвищих показників зростання серед всіх галузей економіки. Тому що за короткий період часу електронний бізнес з етапу зародження перейшов у етап стрімкої популяризації [4].
В сучасному світі онлайн-торгівля є показником динамічних ринків і входить в сегмент економіки, який продовжує рости та розвиватися, враховуючи світову кризу, нестабільність валюти та інші критичні моменти, з якими стикаються безліч країн. Незважаючи на це за останній час в Україні значно зросла кількість підприємців, які почали продавати свої товари та послуги через мережу Інтернет. Беручи до прикладу такі популярні Інтернет-магазини, як Prom.ua та ROZETKA в яких кількість користувачів зростає кожного дня. Тому, можна стверджувати про те, що в Україні є можливості та сприятливі умови для розвитку малого та середнього бізнесу. Варто зазначити і те, що одним із важливих факторів, який позитивно впливає на темпи на зростання онлайн-покупців є поширення доступу до 3G та 4G [7].
Також слід виділити той факт, що поширення інфраструктури електронного бізнесу передбачає концепцію розвитку цифрової економіки і суспільства України на 2018 – 2020 роки, проте для того, щоб реалізувати даний план представлений в контексті програм розвитку цифрових інфраструктур, варто удосконалити державну політику спрямовану на дану концепцію. А саме виконати першочергові рекомендації:
– розробити функцію реалізації державної політики в галузі електронної торгівлі, Міністерству економіки і торгівлі України;
– створити сприятливі умови за участю усіх зацікавлених стейкхолдерів для розробки концепції дорожньої карти розвитку електронної торгівлі;
– проаналізувати діяльність чинного законодавства України на предмет імплементації Директиви 2000/31/ЄС Європейського парламенту та Ради ЄС (Директива про електронний бізнес) [7-8].
Отже, аналізуючи дану ситуацію, що склалася на електронному ринку, можна стверджувати, що в Україні є всі умови для переходу на високий технологічний рівень. Варто звернути увагу на нерівномірність «інформатизації» залежно від галузей та секторів, що являється однією з найбільших проблем. У зв’язку з цим доцільно буде перейняти досвід європейських країн та поставити перед собою за мету реалізацію глобальних планів спрямованих на реформування держави. Основним завданням для України є гармонізація з ринками ЄС, забезпечення вільної передачі потоку інформації, доступність, кібербезпека, захист персональних даних, гарантування захисту прав користувачів електронними послугами. Необхідно чітко визначитися з механізмом контролю виконання заходів різними підрозділами центральних органів влади, та координувати проекти щодо розвитку електронної комерції в Україні.

Список використаних джерел:
1. Маловичко С. В. Аналіз сучасних тенденцій та динаміки розвитку електронної торгівлі на підприємствах України / С. В. Маловичко // Проблеми економіки. – 2015. – № 2. – С. 71 – 77.
2. Ковтуненко К. В. Електронний бізнес як складова інформаційної економіки / К. В. Ковтуненко, К. О. Танащук // Проблеми і перспективи інновац. розвитку економіки в контексті інтеграції України в Європі науково-інновац. простір: матеріали конф., 15- 16 верес. 2016 р. - 2016. - С. 60-64.
3. Шалева О. І. Електронна комерція / Шалева О. І. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 216 с.
4. Ещенко Е. О. Сетевые сообщества – драйверы институциональных трансформаций глобальной хозяйственной системы. Экономика и Финансы. 2014. – № 10. – С. 3 – 9.
5. Маслов А. О. Теорія інформаційної економіки та її інституційно-соціальні витоки. Теоретичні та прикладні питання економіки: зб. наук. пр. 2012. Вип. 27. – Т. 3. – С. 110–118.
6. Введение в «Цифровую» экономику / А. В. Кешелава, В. Г. Буданов, В. Ю. Румянцев и др.; под общ. ред. А.В. Кешелава; гл. «цифр.» конс. И. А. Зимненко. – ВНИИГеосистем, 2017. – 28 с. (На пороге «цифрового будущего». Книга первая)
7. Матюшко В. І. Аналітичне дослідження. Широкосмуговий доступ до Інтернету в Україні: стан та перспективи. - Intel, – 2012. –146 с.
8. Ковтуненко Ю. В. Умови забезпечення економічно безпечного інноваційного розвитку підприємств промислового сектору / Ю. В. Ковтуненко // Економічний дискурс. Міжнародний науковий журнал – 2017. – Випуск 3. – 2017. – С. 138 – 146.
 
Кидаюсь_тапками
Повідомлень: 13
З нами з: Чет жовтня 31, 2019 9:31 am

Re: КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ТА ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ: ШЛЯХ ДО ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ

Чет жовтня 31, 2019 10:10 am

Було дуже полєзна інформація , благодарю ☺️

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей