Мельник А. Ю., студентка
Науковий керівник:
викладач Литвин О. В.
Уманський державний педагогічнийуніверситет імені Павла Тичини
Ресторанне господарство являється невід'ємною та важливою складовою туристичної галузі та створює умови для досягнення суспільних цілей розвитку туризму. Характерною особливістю обслуговування туристів є надання їм повного комплексу послуг харчування, в залежності від уподобань, смаку, рівня доходу.
Стан ресторанного господарства в цілому має значний вплив на розвиток всієї індустрії туризму.
З останні роки спостерігається збільшення кількості закладів ресторанного господарства в порівнянні з попередніми. Види закладів ресторанного господарства, асортимент наданих послуг, меню постійно змінюється та розширюється під дією різних технічних, економічних, політичних і навіть соціальних змін. Однією з головних цілей підприємства має бути задоволення потреб споживачів ресторанних послуг на високому рівні для підвищення ефективності своєї діяльності та отримання прибутку. Для цього необхідно стежити за змінами в світових тенденціях і популярних трендах, властивих даному виду закладу харчування.
У розвитку закладів ресторанного господарства намітилися наступні тенденції:
- формування нових напрямків сучасної кулінарії;
- - поглиблення спеціалізації ресторанів;
- створення міжнародних ресторанних ланцюгів;
- вдосконалення форм праці та впровадження досягнень науково - технічного прогресу [1, с.15-17].
Специфіка ресторанного господарства, як сфери діяльності, полягає в тому, що на підприємствах поєднуються функції технологій приготування страв, обігу (реалізації) та організації їх споживання. При цьому ці процеси взаємопов’язані у часі та просторі, що зумовлено особливостями функціонування закладів [2].
В останні роки зростає популярність етнічних страв. з'являється ще більше спеціальних інгредієнтів, рецептур і технологій приготування. Користуються попитом китайська, японська і тайська кухня. Згодом можуть завоювати популярність корейський і японська кулінарія. Також набувають популярності мобільні додатки для замовлення. Через додатки клієнти можуть отримувати купони, повідомлення від ресторану і персональну рекламу в залежності від минулих замовлень. Через додаток можна зробити попереднє замовлення страв, забронювати місця та не чекати, поки страву приготують. Для рестораторів додаток – це відмінна можливість стати сучасним закладом [3, с.11].
Отже, важливим елементом в обслуговуванні туристів є послуги підприємств ресторанного господарства. Вони обслуговують досить різноманітний контингент відвідувачів-туристів як вітчизняних, так й іноземних, як організованих, так й індивідуальних, та створюють частину іміджу країни.
Список використаних джерел:
1. П’ятницька Г. Т. Тенденції розвитку ресторанного господарства в Україні / Г. Т. П’ятницька // Вісник КНТЕУ. – 2015. – № 2.
2. Ринок ресторанного бізнесу України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://poglyad.com/blog/4/437/
3. Яшина О. В. Особливості розвитку ресторанного господарства в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://tourlib.net/statti_ ukr/yashyna.htm