Модератор: mukovoz_oleksandr

 
mukovoz_oleksandr
Тема Автор
Повідомлень: 115
З нами з: П'ят листопада 11, 2022 11:49 am

МАРКЕТИНГОВА ПОЛІТИКА РОЗПОДІЛУ ПІДПРИЄМСТВА

Вів листопада 14, 2023 6:32 pm

Тітаренко О. О., здобувач вищої освіти
Науковий керівник:
д-р філософії, старший викладач Гарматюк О. В.
Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини


Ефективність маркетингової політики розподілу є центральним показником при організації маркетингової діяльності підприємства. Практично у всіх видах маркетингової діяльності ступінь ефективності маркетингової політики впливає на результати виконання робіт. Організація результативної розподільчої політики є пріоритетною задачею підприємства та одним із найбільш значущих показників ефективності функціонування всіх підсистем підприємства.
На думку А. Гречуха маркетингова політика розподілу це комплекс заходів, що включає в себе маркетингову складову, спрямованих на ефективне планування, організацію, регулювання та контроль створення і доставки продукції та послуг споживачам з метою задоволення їхніх потреб і отримання прибутку [1].
Маркетингова політика розподілу – діяльність підприємства з планування, реалізації та контролю руху своїх товарів до кінцевого споживачеві з метою задоволення його потреб та отримання підприємством прибутку. Процес доведення товару до споживача – це як правило, процес взаємодії з певними організаціями та фізичними особами, яких прийнято називати посередниками. Останні виступають суб'єктами, які у рамках створених підприємством каналів розподілу своєї продукції.
Проблеми маркетингової політики розподілу в організації можуть бути пов'язані з такими причинами, як невідповідність структури збуту реальним вимогам ринку та критеріям стабільної діяльності самої організації, ізольованість діяльності або повна відсутність служби збуту. Відсутність мотивації у співробітників служби збуту на вдосконалення та розвиток своєї діяльності, відсутність прогресивних технологій роботи з клієнтами призводить до проблем збуту та як наслідок зниження доходу. Всі перелічені проблеми істотно впливають на діяльність організації та усунення цих проблем в кінцевому підсумку може призвести до збитку та остаточного руйнування організації. Щоб цього не сталося, керівник організації повинен ретельно стежити за факторами (елементами) зовнішнього та внутрішнього середовища, які мають значний вплив на організацію.
Погоджуємось думкою вчених Л. Курбацька, Т. Ільченко, І. Кадирус маркетингова політика розподілу має органічно поєднуватись з іншими елементами комплексу маркетингу: ціновою, товарною, та політикою просування. Але такі фактори, як постійне зростання витрат, що пов’язано з реалізацією продукції, посилення конкуренції на ринках збуту, підвищення вимог споживачів до якості сервісного обслуговування, значно посилюють значущість ефективного управління збутом у діяльності будь-якого підприємства [2].
Маркетингова політика розподілу має бути спрямована на досягнення наступних показників ефективності діяльності підприємства:
1) отримання прибутку у поточному періоді, а також забезпечення гарантії її отримання у майбутньому;
2) максимальне задоволення платоспроможного попиту споживачів;
3) забезпечення стійкості організації у довгостроковій перспективі; підвищення конкурентоспроможності продукції;
4) створення позитивної репутації організації на ринку та визнання із боку громадськості.
Ефективне управління маркетинговою політикою розподілу передбачає дотримання основних принципів (рис.1.).
Зображення
Управління маркетинговою політикою розподілу підприємства відрізняється від інших сфер менеджменту насамперед тим, що операції зі збуту продукції підприємств не існують в ізоляції. Одночасно зі змінами, що відбуваються в бізнесі, включно з маркетинговою орієнтацією підприємств, нова система управління збуту еволюціонувала [3].
Пандемія Covid-19 спричинила стрімкий ріст торгівлі в Інтернеті, що змусила виробників переглянути свою маркетингову розподільчу політику. В сучасних умовах актуальності набув багатоканальний збут, все більше виникає необхідність у розвитку зв’язків між традиційними формами торгівлі й продажами в Інтернеті. На думку авторів В. Сібрук та Л. Ороховської, перспективним напрямком розвитку збуту виробників є подальший розвиток інструментів омніканального маркетингу, який дозволяє поєднувати інформаційні потоки і всі наявні канали просування та збуту в єдину систему, яка має підвищити ефективність функціонування не тільки підприємств роздрібної торгівлі, а й усіх складових інфраструктури товарного ринку [4].
На підставі вищевикладеного можна зробити висновки, що маркетингова політика розподілу має незамінне значення у маркетингової діяльності кожного підприємства. Її основною метою для підприємств різних сфер діяльності є забезпечення доступності вироблених товарів та послуг для споживачів. Як правило, досягнення цієї мети потребує необхідності вирішення комплексу взаємозалежних завдань.


Список використаних джерел:
1. Гречуха А.О. Складові сучасної маркетингової політики розподілу продукції підприємства. Економіка і суспільство. 2016. №4. С. 132-137.
2. Курбацька Л. М., Ільченко Т. В., Кадирус І. Г. Теоретичні аспекти маркетингового забезпечення ефективної розподільчо-збутової політики аграрного підприємства. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2016. Випуск 21. Частина 1. С. 122-126.
3. Гарматюк О. В. Управління збутовою діяльністю фармацевтичних підприємств: дис. … д-ра філософії: 073 Менеджмент. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Умань, 2023. 269 с. URL: http://surl.li/lfnta.
4. Сібрук В. Л. Ороховська Л. А. Розвиток маркетингу розподілу в контексті еволюції ритейлу як складової інфраструктури товарного ринку. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». 2022. № 23. С. 171-175.
Вкладення
Р.png
Р.png (26.62 Кіб) Переглянуто 22 разів
 
Наталія Білошкурська
Повідомлень: 12
З нами з: Чет листопада 17, 2022 7:01 am

Re: МАРКЕТИНГОВА ПОЛІТИКА РОЗПОДІЛУ ПІДПРИЄМСТВА

Чет листопада 16, 2023 7:23 am

Поясніть, будь ласка, з якими проблемами зіткнулася політика розподілу підприємства під час воєнного стану.
 
Олена
Повідомлень: 6
З нами з: Чет листопада 16, 2023 12:50 pm

Re: МАРКЕТИНГОВА ПОЛІТИКА РОЗПОДІЛУ ПІДПРИЄМСТВА

Чет листопада 16, 2023 1:09 pm

Дякуємо за запитання. Наразі логістика - проблема номер один: зруйновані дороги, постійні обстріли чи їх загроза. Основні логістичні склади багатьох підприємств знаходяться в зоні бойових дій. Багато з них було зруйновані разом з наявною продукцією. Все це змушує підприємства змінювати свої канали розподілу продукції.

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість